Lundbeck styrker sin organisation i Europa

H. Lundbeck A/S (Lundbeck) har udnævnt João Rocha og Michael Quiqueran-Beaujeu til regionale markedsdirektører for Lundbecks europæiske markeder. Udnævnelserne er et vigtigt led i styrkelsen af virksomhedens organisation i Europa forud for en periode med flere lanceringer af nye lægemidler, som vil betyde en fortsat udbygning af Lundbecks forretningsgrundlag.

For at kunne håndtere de mange lanceringer bedst muligt opdeles Lundbecks europæiske markeder organisatorisk i to regioner, Vest og Øst. João Rocha får som regional markedsdirektør for region Vest ansvaret for virksomhedens kommercielle aktiviteter i hovedparten af de vesteuropæiske lande, mens Michael Quiqueran-Beaujeu som regional markedsdirektør for region Øst skal stå i spidsen for Lundbecks aktiviteter i de østeuropæiske lande samt Tyrkiet og Rusland.

”Europa er fortsat Lundbecks største marked og med en voksende portefølje af lægemidler og flere nye lanceringer i den nærmeste fremtid, er  det vigtigt for os at konsolidere og styrke vores organisation i Europa. Med vores nye struktur og udnævnelsen af Joao Rocha og Michael Quiqueran-Beaujeu, der begge har mange års erfaring og imponerende resultater bag sig, er jeg overbevist om, at vi har et set-up, som giver optimale forudsætninger for at lykkes med udviklingen og udvidelsen af Lundbecks forretning", siger Lundbecks koncernsalgsdirektør Marie-Laure Pochon.

Imponerende resultater
João Rocha kommer fra en stilling som landechef for Lundbeck i Brasilien og regional markedsdirektør for Lundbeck i Latinamerika. Over de sidste 10 år har han i denne rolle opnået imponerende resultater og blandt andet formået at gøre antidepressivet Lexapro til det ottende mest solgte lægemiddel i Brasilien målt på omsætning. Han har samtidig positioneret Lundbeck som en central aktør i den latinamerikanske medicinalindustri. João Rocha er brasiliansk statsborger og har inden sin ansættelse i Lundbeck blandt andet arbejdet for de amerikanske medicinalfirmaer Schering-Plough og Merck.

Michael- Quiqueran-Beaujeu kommer til Lundbeck fra en stilling som Senior Vice President og General Manager for Nordeuropa i biotekselskabet Genzyme Corporation. Siden 2004 har han i rollen som Vice President for først Centraleuropa og siden også Nordeuropa haft ansvaret for at opbygge Gensymes organisation i regionen og har formået at mere end firedoble omsætningen her på mindre end fire år. Michael- Quiqueran-Beaujeu er østrigsk statsborger og har mere end tyve års erfaring fra den europæiske medicinalindustri fra blandt andet Sandoz, Hoffman-La Roche og Genzyme.

Yderligere oplysninger

Mads Kronborg, Pressechef                                    Simon Augustesen, Media Relations
Telefon (direkte): 36 43 28 51
Telefon (direkte): 36 43 49 80

H. Lundbeck A/S (LUN.CO, LUN DC, HLUKY) er en international farmaceutisk virksomhed , der er dybt engageret i at forbedre livskvaliteten for mennesker, der lider af hjernesygdomme. Lundbeck arbejder således med forskning, udvikling, produktion, markedsføring og salg af lægemidler i hele verden målrettet lidelser som depression, angst, psykotiske lidelser, epilepsi samt Huntingtons, Alzheimers og Parkinsons sygdomme.

Lundbeck blev grundlagt i 1915 af Hans Lundbeck i København og har i dag ca. 6.000 ansatte over hele verden. Lundbeck er en af verdens førende farmaceutiske virksomheder inden for hjernesygdomme. Lundbeck omsatte i 2011 for DKK 16,0 mia. (ca. EUR 2,2 mia. eller USD 3,0 mia.). Yderligere oplysninger fås på www.lundbeck.com.