• H+H international A/S/

CORRECTION: H+H International A/S - Den tyske konkurrencemyndighed forbyder en fusion mellem Xella International Holdings S.à.r.l. og H+H International A/S

Selskabsmeddelelse nr. 255, 2012

København, Danmark, 2012-03-14 19:02 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Korrektionen vedrører datoen for godkendelse og offentliggørelse af selskabets årsrapport for 2011, som sker i morgen, 15. marts 2012.

Den tyske konkurrencemyndighed forbyder en fusion mellem Xella International Holdings S.à.r.l. og H+H International A/S.

Xella International Holdings S.à.r.l. (Xella) indgav på egen hånd uden H+H International A/S’ (H+H) medvirken prænotifikation om fusion med H+H hos de relevante konkurrencemyndigheder i EU og Tyskland (iht. EU-Kommis­sionens henvisning af den tyske del af fusionssagen til den tyske konkurrence­myndighed (Bundeskartellamt)). Der henvises til tidligere selskabsmeddelelser.

Bundeskartellamt afviste i løbet af evalueringsperioden tilsagn fremsat af Xella i forsøg på at imødegå de negative konkurrencemæssige konsekvenser af en fusion.

Bundeskartellamt har i dag truffet en afgørelse angående Xellas anmeldelse, hvorved Bundeskartellamt forbyder en mulig fusion mellem Xella og H+H på det tyske marked.

Xella kan appellere Bundeskartellamts afgørelse ved at indbringe afgørelsen for Oberlandesgericht Düsseldorf (appelretten i Düsseldorf). Uanset en mulig appel fra Xella vil H+H fortsat forfølge sin strategi som selvstændigt selskab.

Efter at have afvist Xellas påtænkte overtagelsestilbud i november 2010 fokuserede bestyrelsen på en turnaroundproces for H+H, en proces som nu er godt i gang, og i årsrapporten for 2011, som godkendes og offentliggøres i morgen, 15. marts 2012, redegøres der yderligere for implementeringen af strategien samt nye finansielle mål

Chairman of the Board of Directors Anders C Karlsson. Telephone +33 687 88 55 85