H+H International A/S - Xella har appelleret Oberlandesgericht Düsseldorfs afgørelse om at nægte Xella adgang til appel af rettens dom

Selskabsmeddelelse nr. 290, 2013

København, Danmark, 2013-11-11 20:01 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Som tidligere meddelt har Xella International Holdings S.à.r.l. ("Xella") vist interesse for at overtage H+H International A/S ("H+H"). Bundeskartellamt (den tyske konkurrencemyndighed) besluttede 14. marts 2012 at forbyde en mulig fusion mellem Xella og H+H på det tyske marked. Xella appellerede efterfølgende afgørelsen om forbud til Oberlandesgericht Düsseldorf (appelretten i Düsseldorf), men retten afviste Xellas indsigelser mod Bundeskartellamts afgørelse om forbud, og retten nægtede endvidere Xella adgang til at appellere rettens dom, jf. selskabsmeddelelse nr. 289 af 25. september 2013.

H+H er i dag af Oberlandesgericht Düsseldorf blevet informeret om, at Xella har indgivet en appel af Oberlandesgericht Düsseldorfs afgørelse om at nægte Xella adgang til at appellere rettens afvisning af Xellas indsigelser mod Bundeskartellamts afgørelse om forbud.

Det forventes, at der vil blive truffet afgørelse om den nuværende appel i løbet af 6-18 måneder. Hvis Xella vinder appellen og gives adgang til at appellere Oberlandes­gericht Düsseldorfs afvisning af Xellas indsigelser mod Bundeskartellamts afgørelse om forbud, kan en dom i den efterfølgende appelsag forventes i løbet af yderligere 12-24 måneder.

H+H vil uanset appellen fortsat forfølge sin eksisterende strategi, inklusive forfølge strukturelle muligheder, som måtte opstå i markederne.