H+H International A/S - Årsrapport 2011

Selskabsmeddelelse nr. 256, 2012

København, Danmark, 2012-03-15 07:58 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Årsrapport 2011

For 2011 blev EBIDTA på DKK 91,5 mio. mod et negativt EBITDA på DKK 4,8 mio. i 2010. Før særlige poster udgjorde EBITDA DKK 96,6 mio. Dette er på linje med de senest udmeldte forventninger for den fortsættende forretning, hvilket var et EBITDA før særlige poster i niveauet DKK 95-100 mio. Der er i 2011 opnået en betydelig resultatfremgang i forhold til året før, men indtjeningen er fortsat ikke tilfredsstillende.

• Omsætningen for den fortsættende del af forretningen blev på DKK 1.310 mio. (2010: DKK 1.186 mio.) svarende til en fremgang på 10,5 %.
  • Udviklingen i afsætningen har været tilfredsstillende på de fleste markeder i 2011, drevet af væsentlig vækst i første halvår, men med mere afdæmpet vækst i andet halvår. Den tiltagende økonomiske uro har været medvirkende til at reducere væksten i salgsvolumenen i andet halvår 2011.
  • Strategien er revurderet for at levere tilfredsstillende regnskabsresultater, samtidig med at H+H’s gældsniveau reduceres.
  • Den bindende (”committed”) låneaftale med Danske Bank A/S svarende til ca. DKK 800 mio. er blevet forlænget frem til 15. februar 2015. Der er samtidig foretaget justering af de tilknyttede finansielle betingelser (”covenants”), således at de følger H+H’s nye strategi og langsigtede finansielle mål.
  • Egenkapitalen er faldet med DKK 172,1 mio. til DKK 553,5 mio. ultimo 2011. Med en balance på DKK 1.580,7 mio. udgør soliditeten 35 %.
  • Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der ikke udbetales udbytte for 2011.
  • For 2012 forventes en forbedring af koncernens indtjening, hvorfor EBITDA for den fortsættende forretning forventes i niveauet DKK 110-140 mio. før særlige poster. Den frie pengestrøm forventes at blive positiv i niveauet DKK 0-20 mio. før frasalg af aktiver. De samlede investeringer forventes at blive i niveauet DKK 50 mio.

Den fulde ordlyd af årsrapporten fremgår af vedhæftede pdf-fil.