H+H International A/S - Delårsrapport 1.-3. kvartal 2013

Selskabsmeddelelse nr. 291, 2013

København, Danmark, 2013-11-19 07:54 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Hovedtal for perioden 1. januar - 30. septemb er 2013

• Omsætningen for 3. kvartal blev DKK 377 mio. (2012: DKK 350 mio.). Omsætningen for 1.-3. kvartal blev DKK 978 mio. (2012: DKK 962 mio.).
  • EBITDA for 3. kvartal blev DKK 42 mio. (2012: DKK 39 mio.). EBITDA for 1.-3. kvartal blev DKK 74 mio. (2012: 80 mio.).
  • Resultat før skat af fortsættende aktiviteter for 3. kvartal blev DKK 8 mio. (2012: DKK -45 mio.) og for 1.-3. kvartal DKK -22 mio. (2012: DKK -72 mio.). Nedskrivning på aktiver i Tjekkiet på DKK 46 mio. er indeholdt i 2012-tallene.
  • Egenkapitalen pr. 30. september 2013 udgjorde DKK 320 mio.
  • Den nettorentebærende gæld pr. 30. september 2013 udgjorde DKK 528 mio.
  • For at øge indtjeningen i Polen er det besluttet midlertidigt at nedlukke produktionen i Skawina i Polen. Der har de seneste år været en overkapacitet i det polske marked, som har resulteret i hård priskonkurrence og lav udnyttelse af polske produktionsfaciliteter. Med nedlukningen ønsker H+H at medvirke til at reducere overkapaciteten i Polen og øge udnyttelsesgraden af selskabets øvrige polske produktionsfaciliteter.
  • Oberlandesgericht Düsseldorf har afvist Xellas indsigelser mod Bundeskartellamts afgørelse om forbud mod en mulig fusion mellem Xella og H+H på det tyske marked og nægtet Xella adgang til at appellere rettens dom.
  • H+H justerer sine forventninger for den fortsættende forretning for regnskabsåret 2013:
    • EBITDA i niveauet DKK 90 mio. før særlige poster.
    • Fri pengestrøm opjusteres til at blive positiv i niveauet DKK 20 mio. før frasalg af aktiver mod tidligere udmeldt DKK 0-15 mio.
    • Investeringer i niveauet DKK 50 mio.

Den fulde ordlyd af delårsrapporten fremgår af vedhæftede pdf-fil.