H+H International A/S - Delårsrapport 3. kvartal 2011

Selskabsmeddelelse nr. 251, 2011

København, Danmark, 2011-11-22 16:45 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Hovedtal for perioden 1. januar – 30. september 2011

• Omsætningen for 3. kvartal blev DKK 367 mio. (2010: DKK 353 mio.). Omsætningen for 1.-3. kvartal blev DKK 998 mio. (2010: DKK 932 mio.).
  • EBITDA for 3. kvartal blev DKK 37 mio. (2010: DKK 22 mio.). EBITDA for 1.-3. kvartal blev DKK 71 mio. (2010: DKK 15 mio.).
  • Resultat før skat for 3. kvartal blev DKK 1 mio. (2010: DKK -11 mio.). Resultat før skat for 1.-3. kvartal blev DKK -38 mio. (2010: DKK -223 mio.).
  • Egenkapitalen pr. 30. september 2011 udgjorde DKK 618 mio.
  • Den nettorentebærende gæld pr. 30. september 2011 udgjorde DKK 652 mio.
  • Som et led i koncernens fortsatte fokusering på kerneforretningen er det besluttet at afhænde koncernens finske selskab Jämerä-kivitalot Oy, der designer og sælger opførelse af porebetonhuse til private. Selskabet har igennem en årrække været tabsgivende, hvorfor en afhændelse vil have positiv indvirkning på koncernens resultat fremover. Det forventes, at afhændelsen kan gennemføres inden udgangen af 3. kvartal 2012. Jämerä-aktiviteterne rapporteres derfor ikke længere som en del af den fortsættende forretning
  • En yderligere nedgang i markedet i 4. kvartal 2011 medfører, at H+H justerer sine forventninger for den fortsættende forretning for regnskabsåret 2011 til et EBITDA før særlige poster i niveauet DKK 95-100 mio. mod tidligere udmeldt DKK 100-110 mio.
  • H+H justerer sine forventninger til den frie pengestrøm for 2011 til i niveauet DKK 10-20 mio. mod tidligere udmeldt i niveauet DKK 20 mio., eksklusive en regnskabsmæssig gevinst fra eventuelt salg af aktiver.
  • De samlede investeringer forventes at blive under DKK 50 mio.

Den fulde ordlyd af delårsrapporten fremgår af vedhæftede pdf-fil.