H+H International A/S - Delårsrapport Q3 2012

Selskabsmeddelelse nr. 273, 2012

København, Danmark, 2012-11-21 08:18 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Hovedtal for perioden 1. januar - 30. september 2012

• Omsætningen for 3. kvartal blev DKK 369 mio. (2011: DKK 367 mio.). Omsætningen for 1.-3. kvartal blev DKK 1.033 mio. (2011: DKK 998 mio.).
  • EBITDA for 3. kvartal blev DKK 34 mio. (2011: DKK 37 mio.). EBITDA for 1.-3. kvartal blev DKK 66 mio. (2011: DKK 71 mio.).
  • Resultat før skat af de fortsættende aktiviteter for 3. kvartal blev DKK -49 mio. (2011: DKK 1 mio.). Resultat før skat for 1.-3 kvartal blev DKK -84 mio. (2011: DKK -38 mio.). Resultatet er negativt påvirket af nedskrivninger i Østeuropa på DKK 46,4 mio. i forbindelse med salget af aktierne i H+H Česká republika s.r.o.
  • Egenkapitalen pr. 30. september 2012 udgjorde DKK 483 mio.
  • Den nettorentebærende gæld pr. 30. september 2012 udgjorde DKK 653 mio. Den nettorentebærende gæld vil blive reduceret med mere end DKK 100 mio. efter gennemførelse af salget af H+H Česká republika s.r.o. 31. oktober 2012.
  • H+H fastholder sine forventninger for den fortsættende forretning for regnskabsåret 2012 til et EBITDA i niveauet DKK 90-110 mio. før særlige poster set i forhold til delårsrapporten for 1. halvår 2012.
  • H+H fastholder sine forventninger til den frie pengestrøm for 2012 til at blive negativ i niveauet DKK 0-15 mio. før frasalg af aktiver set i forhold til delårsrapporten for 1. halvår 2012. Inklusive provenu fra salget af H+H Česká republika s.r.o. forventes den frie pengestrøm at blive positiv i niveauet DKK 90-105 mio.
  • H+H fastholder sine forventninger til de samlede investeringer til at blive i niveauet DKK 40 mio. set i forhold til delårsrapporten for 1. halvår 2012.
  • H+H International A/S har som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 271 af 21. september 2012 og selskabsmeddelelse nr. 272 af 31. oktober 2012 solgt samtlige aktier i H+H Česká republika s.r.o. til Xella CZ s.r.o., et selskab i Xella-koncernen, for DKK 112 mio., eksklusive fast ejendom, som vil blive udlejet til Xella fra transaktionens gennemførelse 31. oktober 2012. Salget vil blive indregnet i 4. kvartal 2012.

Den fulde ordlyd af delårsrapporten fremgår af vedhæftede pdf-fil.