H+H International A/S - Ny administrerende direktør i H+H International A/S

København, Danmark, 2011-01-31 17:05 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Dampfærgevej 27-29, 5.

Ny administrerende direktør i H+H International A/S

Pr. 4. april 2011 tiltræder Michael Troensegaard Andersen som ny administrerende direktør i H+H International A/S.

Med valget af Michael Troensegaard Andersen ønsker bestyrelsen at tilføre nye men erfarne kræfter til at videreføre den reviderede strategi og det af bestyrelsen igangsatte effektivitetsprogram i H+H International A/S.

Formand for bestyrelsen, Anders C. Karlsson, udtaler:

”Jeg er utrolig glad for, at vi nu har ledelsesteamet på plads i H+H International A/S, som fremadrettet kan fokusere på den langsigtede udvikling af selskabet og servicering af vores kunder. Michael Troensegaard Andersen har i sit hidtidige virke demonstreret de færdigheder, bestyrelsen finder nødvendige for at skabe yderligere udvikling og bedre rentabilitet i H+H International A/S.”

Michael Troensegaard Andersen, 49 år, kommer til H+H International A/S fra en stilling som Business Unit President i Trelleborg-koncernen, som er en global, ledende leverandør af gummibaserede løsninger til diverse industrier, herunder byggeindustrien. I perioden 1997-2004 var Michael Troensegaard Andersen ansat i ALTO International (i dag Nilfisk-Advance Group) i forskellige ledende stillinger med stadig større ansvarsområder indenfor såvel produktion som salg og marketing. Michael Troensegaard Andersen har de seneste 20 år arbejdet i internationale virksomheder og har stor erfaring med ledelse og udvikling af sådanne virksomheder.

Når Michael Troensegaard Andersen tiltræder, udtræder H+H International A/S’ nuværende administrerende direktør Hans Gormsen af direktionen, der således herefter vil bestå af Michael Troensegaard Andersen og Niels Eldrup Meidahl, der har været CFO siden september 2009. Hans Gormsen står til rådighed for selskabet i en overgangsperiode.

Bestyrelsesformand Anders C. Karlsson på tlf. +46 70 524 74 80