H+H International A/S, Selskabsmeddelelse nr. 231, 2010

Indberetning af ledende medarbejderes transaktioner med H+H International A/S' aktier og tilknyttede værdipapirer - Undladelse af lønforhøjelse og incitamentsaflønning i 2010

Copenhagen, Denmark, 2010-12-22 15:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Dampfærgevej 27-29, 5.

Indberetning af ledende medarbejderes transaktioner

Som konsekvens af de gennemførte ændringer i H+H International A/S’ kapitalstruktur og aktiestruktur gennem sammenlægning af aktieklasser, fortegningsretsemission resulterende i en kapitalforhøjelse på nominelt DKK 436.000.000 netto til DKK 490.500.000 samt reduktionen af aktiestykstørrelsen fra nominelt DKK 100 pr. aktie til nominelt DKK 50 pr. aktie (jf. selskabsmeddelelse nr. 207 af 23. december 2009), og i henhold til den almindelige reguleringsbestemmelse i de oprindelige aktieoptionsaftaler indgået mellem Selskabet og de respektive modtagere af aktieoptionerforud for de nævnte kapitalændringer skal Selskabet foretage justering af de allokerede aktieoptioner.

Justeringen skal ske, således at værdien af de tildelte aktieoptioner er den samme efter de nævnte kapitalændringer som før de nævnte ændringer, dvs. at ”moneyness” af de tildelte aktieoptioner (dvs. hvor meget optionerne er in-the-money eller out-of-the-money) forbliver den samme. Justeringerne er baseret på Black-Scholes-formlen, og beregningerne er foretaget af Selskabets eksterne revisorer på grundlag af forudsætninger oplyst af Selskabet vedrørende volatilitet, udnyttelsestidspunkt og udbytte.

Ved justeringen:

• ændres alle oprindelige aktieoptioner (der hver giver indehaveren ret til at købe en (tidligere) B-aktie med en nominel værdi på DKK 100) til at angå en ret til at købe en aktie med en nominel værdi på DKK 50,
  • tildeles nye supplerende aktieoptioner, og
  • justeres udnyttelsen af de oprindelige aktieoptioner, så der fastsættes en fælles udnyttelseskurs for de oprindelige aktieoptioner og for de nye supplerende aktieoptioner.

På grund af det relativt store spænd mellem den nuværende aktiekurs og den beregnede, justerede udnyttelseskurs set i kombination med udløbstidspunktet for udnyttelsesperioden for de forskellige aktieoptioner, er aktieoptionerne, som justeret, ikke fuldt afdækket gennem Selskabets beholdning af et tilsvarende antal egne aktier. Selskabets beholdning af egne aktier udgør 20.489 stk. aktier, hvilket vurderes som tilstrækkeligt, da mange af aktieoptionerne ikke forventes at blive udnyttet.

På basis af ovenstående har bestyrelsen nu besluttet at justere alle eksisterende aktieoptioner. Aktieoptionerne vedrører både ledelsen i H+H International A/S samt tidligere og nuværende ledende medarbejdere i H+H-koncernen. Justeringen har ingen finansielle konsekvenser for H+H International A/S, da justeringen som anført ovenfor sker, således at den samlede ”moneyness” af aktieoptionerne forbliver den samme efter justeringen som før justeringen, dvs. at udstedelsen af nye supplerende aktieoptioner som en del af justeringen ikke medfører en større finansiel forpligtelse for H+H International A/S.

Den fulde indberetning i henhold til værdipapirhandelslovens § 28 a vedrørende ledende medarbejdere i H+H International A/S fremgår af vedhæftede pdf-fil.

Undladelse af lønforhøjelse og incitamentsaflønning i 2010

Det er i enighed med H+H International A/S’ ledelse besluttet, at der for 2010 ikke vil være noget aktieoptionsprogram for nogen i H+H-koncernen. Endvidere vil H+H International A/S’ ledelse ikke få nogen lønforhøjelse eller bonus for 2010.

Bestyrelsesformand Anders C. Karlsson på tlf. +46 70 524 74 80