H+H International A/S vil tilbagekøbe egne aktier for at dække sine forpligtelser i henhold til matching share-programmer

Selskabsmeddelelse nr. 329, 2015

København, Danmark, 2015-11-18 12:21 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

CVR-nr. 49 61 98 12

Bestyrelsen i H+H International A/S ("selskabet") har i dag besluttet at gøre brug af en del af den bemyndigelse, som den modtog af generalforsamlingen til at lade selskabet erhverve egne aktier (jf. selskabsmeddelelse nr. 323 af 14. april 2015). Selskabet ejer p.t. kun 441 stk. egne aktier af de 10.790.019 aktier a nominelt DKK 10, som udgør selskabets samlede aktiekapital.

Erhvervelsen af egne aktier udføres delvist for at dække selskabets eventuelle forpligtelser i henhold til de tre igangværende matching share-programmer, som blev igangsat i henholdsvis 2013, 2014 og 2015 (jf. selskabsmeddelelse nr. 242 af 23. maj 2011, som indeholder yderligere oplysninger om hovedvilkårene for matching share-programmerne for nøglemedarbejdere). Optjeningsperioden for hvert enkelt program er tre år, og der kan optjenes op til tre matching shares pr. investeringsaktie, som medarbejderen har købt, alt efter omfanget af opfyldelse af visse optjeningskriterier, som er fastlagt ved igangsættelse af hvert enkelt program.

I alt planlægger selskabet at erhverve op til 50.000 egne aktier svarende til 0,46 % af selskabets aktiekapital med henblik på delvist at dække sine forpligtelser i henhold til de tre programmer, som blev igangsat i 2013-2015. Selskabet har engageret Danske Bank A/S til at tilbagekøbe aktierne. Tilbagekøbet forventes at være gennemført senest i april 2016, forudsat at selskabet ikke ser sig nødsaget til at udsætte opkøbene på grund af insiderinformation, eller fordi der ikke er tilgængelige aktier til salg inden for de bemyndigelsesvilkår, der er givet af generalforsamlingen.

Kent Arentoft

Adm. direktør Michael T. Andersen eller Vice President, Business Development & IR, Bjarne Pedersen på tlf. +45 35 27 02 00.