• Happy Helper/

Happy Helper A/S offentliggør resultatet af udbuddet af nye aktier med fortegningsret for eksisterende aktionærer

Selskabsmeddelelse nr. 95 – 2022

Intern viden

Bestyrelsen i Happy Helper A/S (”Happy Helper” eller ”Selskabet”) besluttede den 17. oktober 2022 at forhøje Selskabets aktiekapital med nominelt DKK 2.359.558,80 svarende til 23.595.588 stk. nye aktier á nominelt DKK 0,10 (de ”Nye Aktier”) med en tegningskurs på DKK 0,33 pr. aktie (”Tegningskursen”) á nominelt DKK 0,10 gennem et udbud af nye aktier med fortegningsret for Selskabets eksisterende aktionærer (”Udbuddet”) som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 92.

Tegningsperioden for de Nye Aktier udløb den 4. november 2022. Ved tegningsperiodens udløb var der udnyttet tegningsretter for i alt [10.973.373] stk. Nye Aktier. Derudover har investorer, der har ønsket at tegne Nye Aktier uden brug af tegningsretter, afgivet bindende ordrer på resterende aktier for i alt [194.000] stk. Nye Aktier. Der fortages fuld allokering af alle tegningsordrer med og uden tegningsretter – samlet [11.167.373] stk. Nye Aktier svarende til ca. [47]% af Udbuddet.

Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 92, har tre (3) garanter givet tilsagn om garanti af i alt 15.684.983 stk. Nye Aktier. Samlet allokeres garanterne [12.428.215] stk. Nye Aktier, hvorved Udbuddet á i alt 23.595.588 stk. nye aktier á nominelt DKK 0,10 er fuldtegnet og Selskabet tilføres et bruttoprovenu på DKK 7,8m, svarende til et nettoprovenu på DKK 6,8m efter fradrag for de estimerede omkostninger relateret til Udbuddet på ca. DKK 1,0m inklusive garantiprovisioner.

I forbindelse med resultatet af Udbuddet udtaler Selskabets CEO, Dennis Schade Forchhammer: ”Jeg er stolt over, at mange aktionærer har valgt at tegne med. Vi har været igennem 2 udfordrende år med Covid-19 og mangel på arbejdskraft. Nu har vi fuld fokus på at komme tilbage på vækstsporet og fortælle folk om glæderne ved et rent hjem.”

Meddelelse om allokering gives via investorernes eget kontoførende institut. De Nye Aktier vil blive udstedt og leveret i den midlertidige ISIN-kode DK0061928827. Den midlertidige ISIN-kode vil ikke blive optaget til handel.

Der udstedes i alt 23.595.588 stk. nye aktier á nominelt DKK 0,10, hvorved Selskabets aktiekapital forhøjes med nominelt DKK 2.359.558,80, således Selskabets aktiekapital ved gennemførsel af Udbuddet i alt udgør nominelt DKK 3.146.078,40, svarende til 31.460.784 stk. aktier á nominelt DKK 0,10.

Registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervsstyrelsen forventes at ske den 10. november 2022. Den midlertidige ISIN-kode (DK0061928827) forventes at blive sammenlagt med den permanente ISIN-kode (DK0060990414) for de Eksisterende Aktier i Euronext Securities (VP Securities A/S) den 15. november 2022.

De Nye Aktier forventes at blive optaget til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark under ISIN-koden for de Eksisterende Aktier (DK0060990414) den 14. november 2022.

For mere information

Dennis Forchhammer, CEO, dennis@happyhelper.dk, (+45) 27 63 59 62

EY, Dirch Passers Allé 36, 2000 Frederiksberg, (+45) 73 23 30 00

Happy Helper er Danmarks fortrukne platform for privat rengøring. Platformen blev lanceret i 2015 med en vision om at skabe mere glæde og overskud i hverdagen for vores brugere.