Happy Helper offentliggør årsrapport for 2019/20

Selskabsmeddelelse nr. 40 - 2020

Den digitale platform Happy Helper offentliggør i dag sit årsregnskab for 2019/20

Direktør Dennis Schade Forchhammer udtaler:

“2019/20 var året, hvor vi markant forbedrede vores dækningsbidrag, samtidig med at vi fik nedbragt vores omkostninger (CAC og HAC) til at finde Bookers og Helpers betragteligt. At vores samlede indtjening på hver kunde (LTV) bliver ved med at stige gør, at vi står stærkere end nogensinde før. Ved udgangen af august havde vi en LTV/CAC ratio på 7,93. Det vil sige, at vi tjener næsten 8 gange, hvad vi betaler for at få en Booker ind. LTV/CAC ratio ved sidste årsafslutning var 3,95.“

Året kort fortalt:

• Omsætningsbasen er vokset fra 40,96 mio. DKK i regnskabsåret 2018/19 til 45.18 mio. DKK i regnskabsåret 2019/20 svarende til en stigning på 11%.

• Dækningsbidraget er vokset fra 5,71 mio. DKK i regnskabsåret 2018/19 til 6,77 mio. DKK i regnskabsåret 2019/20 svarende til en stigning på 18%.
  • Underskud før skat er faldet fra 9,08 mio. DKK i regnskabsåret 2018/19 til 6,97 mio. DKK i regnskabsåret 2019/20 svarende til en forbedring på 23%

Ny guidance for regnskabsåret 2020/21 er:

• Vi forventer en stigning i omsætningsbasen til 50-55 mio. DKK svarende til en stigning på 11-22%

• Vi forventer en stigning i dækningsbidraget til 8-10 mio. DKK svarende til en stigning på 14-42%
  • Vi forventer en stigning i EBITDA til 0,5-1 mio. DKK svarende til en forbedring på 120-140%

Årsregnskabet er vedhæftet denne meddelelse.

Dennis Schade Forchhammer
dennis@happyhelper.dk

Happy Helper er Danmarks fortrukne platform for privat rengøring. Platformen blev lanceret i 2015 med en vision om at skabe mere glæde og overskud i hverdagen for vores brugere.

Tags: