Hästens lancerer Art Deco-inspireret sengelinnedkollektion

I overensstemmelsen med trenden inden for indretning, der går i retning af en mere luksuspræget finish og væk fra rå og dekonstruerede elementer, henter Hästens nyeste kollektion af sengelinned inspiration fra 1920’erne. Den nye kollektion er påvirket af nordisk klassicisme, også kendt som en svensk form for Art Deco, og fås i hvid med detaljer i royal navy.

I henhold til tidsånden er kollektionen fremstillet i ultramoderne satin med en trådtæthed på 340 i 100 % kæmmet højkvalitetsbomuld. Stoffet har den fordel, at det er meget lettere end traditionelt og tungere vævet bomuld. Det føles som silke og er både køligere og blødere at røre ved.

“Hos Hästens mener vi, at linned skal være let og næsten vægtløst for ikke at forstyrre søvnen”, sagde Bretton Essex-Evans, Hästens produktudviklingschef. “Til denne kollektion har vi valgt det letteste stof, der samtidig er holdbart og usædvanligt let at vaske.”

PRODUKTOPLYSNINGER

• Stof: 100 % ren, langfibret bomuld. Bomulden er merceriseret for at gøre den mere skinnende, stærk og sanforiseret, så den krymper mindst muligt i vask (3 %).

• Dimensioner: Pudebetrækkene fås i 5 størrelser og 2 typer (standard med royal navy stribe og keder): 40x80 cm, 50x60 cm, 50x75 cm, 50x90 cm og 60x80 cm. Dynebetrækkene fås i 7 størrelser: 135x200 cm, 155x220 cm, 240x220 cm, 240x230 cm, 240x275 cm, 260x220 cm og 275x240 cm.

• Priser: Pudebetrækkene koster 360-440,- og dynebetrækkene koster 1 450-2400,-.

HAR DU BRUG FOR YDERLIGERE OPLYSNINGER, ER DU VELKOMMEN TIL AT KONTAKTE:

tlf: 46 (0)703 70 43 80, e-post mary.petrini@hastens.se

Siden 1852 har Hästens været engageret i at fremstille den bedste søvn. De dygtige håndværkere på vores fabrik i Köping i Sverige har finpudset vores arbejde i generationer. Alle senge er skræddersyet og håndlavet af kun de bedste naturmaterialer. Med aktiviteter i mere end 40 lande og mere end 200 partnere i Europa, Asien og Amerika er den lille familieejede virksomhed vokset til en global producent af og butikskæde med luksussenge. Du kan finde flere oplysninger på www.hastens.com

Tags: