HC Andersen Capital Events 09/02: Mød topledelsen i North Media

HC Andersen Capital afholder i dag et spændende event, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

North Media - Præsentation af årsregnskabet 2022
North Media udsendte i går aftes sit endelige årsregnskab for 2022 efter at selskabet tidligere på ugen havde givet foreløbige omsætnings- og indtjeningstal for 2022, samt forventninger til 2023.

For 2023 gentager North Media meldingen fra tidligere på ugen om, at der ventes en omsætning på DKK 920-975 mio. imens EBIT ventes på DKK 125-160 mio. Det dækker om en forventet omsætningsnedgang i Last Mile på 4-13% og en omsætningsfremgang i Digital Services på 0-10%. Indtjeningen i Last Mile ventes at falde med 14-27% imens der i Digital Services ventes en indtjening på DKK 0-10 mio. imod DKK 13 mio. i 2022.

Udbyttet for regnskabsåret 2022 til udbetaling i 2023 lyder på DKK 4 pr. aktie, hvilket er under de to seneste års niveau på DKK 5 pr. aktie. Ved det aktuelle kursniveau svarer det til et udbytteafkast på ca. 6,5%.

Både resultaterne for 2022 og den nye guidance for 2023 skuffede markedet, og har i ugens løb sendt aktien ned med 8-9%.

Senere i dag – torsdag d. 9. februar kl. 15.00 - afholder vi event med North Media – hvor temaet bl.a. bliver den nye guidance for 2023.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra North Media for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 08.17 d. 09/02-2023

Torsdag den 9. februar kl. 15:00 - 15:30

Tilmelding via. link