HC Andersen Capital Events 1/4: Mød topledelsen Hydract og Movinn

HC Andersen Capital afholder i dag en række spændende events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

Hydract - Præsentation af årsrapporten 2021
Hydract aflagde årsregnskab for 2021 den 23. marts.

Seneste nyt fra Hydract er, at selskabet nedjusterede omsætningsforventningerne for 2021 fra DKK 10-12 millioner til DKK 7 millioner inkl. EU-tilskud som følge af effekterne fra COVID-19, der har begrænset mulighederne for test af Hydract Advanced hos bryggerier. Dette har ført til udsættelse af beslutninger om nye projekter og opgaver. Til gengæld har Hydract fastholdt forventningerne til resultat før skat i 2021 på mellem DKK -7 millioner og DKK -8 millioner.

Forventningerne til 2022 er også fortsat en omsætning på mellem DKK 23-27 millioner og et resultat før skat på DKK -2 millioner. Det bliver derfor interessant at høre mere om markedssituationen samt projekterne ved Carlsberg. I begyndelsen af marts kunne Hydract også melde om en indlevering af en ny patentansøgning omhandlende detektering og overvågning af både slitage og nedbrydning af materialeegenskaber for pakninger, som anvendes i ventiler til f.eks. drikkevareindustrien.

Mød og stil spørgsmål til CEO Peter Espersen og CFO Morten Lindberg, der vil præsentere regnskabet.

Fredag den 1. april kl. 11:00 - 11:30

Movinn - Præsentation af årsrapporten 2021
Movinn var i går ude med årsrapporten for 2021. Selskabet lander en omsætning på DKK 56 millioner svarende til en omsætningsvækst 56% sammenlignet med 2020, og EBITDA (før IPO-omkostninger) lander på DKK 6 millioner. De realiserede tal er på linje med IPO-forventningerne.

Øvrige vigtige metrikker som tomgang er også væsentlig forbedret fra 15,2% i 2020 til 10,6% i 2021, som ligger omkring Movinns ambitioner på under 10%. Cash conversation ratio (Cash flow fra driften / EBITDA) var i 2021 på 128%, hvilket også er en markant forbedring fra 47% i 2020.

Et vigtigt budskab i regnskabet er, at Movinn har sikret sig omkring 60% af 2022 forventningerne om 20% vækst i nye lejligheder (units) på selskabets eksisterende marked. Baseret på dette melder selskabet om komfortabelhed i forhold til at nå forventningerne om væksten i antal lejligheder. Derudover har Movinn tidligere kommunikeret, at selskabet forventer at lancere 1-2 nye markeder per år. Movinn er allerede i mål med dette for 2022, da selskabet har annonceret en blød lancering i Malmø/Lund med i alt 6 lejligheder.

I 2022 forventer Movinn en omsætning på mellem DKK 67-72 millioner svarende til en omsætningsvækst på mellem 19% og 28%. EBITDA ventes at lande på mellem DKK 9-11 millioner i 2022 baseret på driften i Danmark (på nuværende tidspunkt i København, Aarhus og Odense).

EBITDA-marginen var i 2021 på 10,7%, hvilket var en forbedring fra 2,2% i 2020, som var et coronaramt år. Movinns mellem- og langsigtede planer er at opnå en EBITDA-margin på over 15%. Med forventningerne til 2022 er Movinn godt på vej mod dette mål. Trods disse resultater er Movinns prissætning faldet tilbage fra børsnoteringen i november 2021. Aktien blev noteret i kurs DKK 10,80 og handles nu i kurs DKK 7,10. Ud fra midtpunktet i intervallet for forventningerne til 2022 handles Movinn nu til en EV/Sales på ca. 1,7x (2022E) og EV/EBITDA på ca. 12x. (2022E).

Mød og stil spørgsmål til Movinns CEO Patrick Blok, der vil præsentere regnskabet og se ind i forventningerne til 2022

Fredag den 1. april kl. 13:00 - 13:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med Hydract og Movinn.