HC Andersen Capital Events 10/03: Mød topledelsen i NORDEN, Danske Bank, Skjern Bank & Vestjysk Bank

NORDEN - Præsentation af årsregnskabet 2022
NORDEN offentliggør fredag d. 10. februar årsregnskab for 2022, der vil være det bedste i selskabets historie, hvilket senest blev bekræftet i december med endnu en opjustering af helårsforventningerne.

Allerede samme dag har vi den store fornøjelsen af at invitere til en gennemgang af årsregnskabet 2022 og de nye forventninger til 2023, hvor det også vil være oplagt med en snak om, i hvilket omfang den stærke udvikling kan fortsætte ind i det nye regnskabsår. Med fra NORDEN har vi CFO Martin Badsted, der som sædvanlig også vil svare på spørgsmål undervejs.

NORDEN opjusterede som nævnt sine helårsforventninger i december lige før jul, hvilket var den 6. opjusteringen i 2022. Fra ved årets begyndelse at have ventet et resultat på USD 210-280 mio. er det nu selskabets forventning, at resultatet i 2022 lander i intervallet USD 730-780 mio.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra NORDEN for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA Kl. 12:35 d. 01/02-2023.

OBS: Eventet foregår på engelsk.

Fredag den 10. februar kl. 09:15 - 09:45

Tilmelding via. link

Danske Bank - Præsentation af årsregnskabet 2022
Danske Bank var for to uger siden regnskabsaktuelle med tal for 2022, der kom bedre ud end bankens egen guidance, men dog en spids lavere end konsensusforventningerne. Renteindtægterne overraskede positivt imens gebyr- og handelsindtægter var under konsensus, ligesom omkostningerne skuffede en smule. Omvendt var guidance for 2023 mere positiv, end hvad analytikerne forudså.

Husk at du i næste uge kan få en opdatering på udviklingen i Danmarks største bank efter et begivenhedsrigt 2022, hvor vi inviterer til en præsentation af regnskabet med Head of Investor Relations Claus I. Jensen, der også vil svare på spørgsmål fra publikum.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Danske Bank for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 14.43 d. 03/02-2023.

Fredag den 10. februar kl. 10:45 - 11:30

Tilmelding via. link

Skjern Bank - Præsentation af årsrapporten 2022
Skjern Bank har d. 9 februar udsendt årsregnskab for 2022. Banken løftede dog allerede før jul lidt af sløret for hvor man ventede 2022 at lande, ligesom man offentliggjorde sine forventninger til 2023. Banken slutter året stærkt, og er optimistiske omkring 2023. Læs mere her, og tilmeld dig vores event med bankens direktør Per Munck her.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Skjern Bank for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 16.42 d. 09/02-2023

Fredag den 10. februar kl. 12:00 - 12:30

Tilmelding via. link

Vestjysk Bank - Præsentation af årsregnskabet 2022
Vestjysk Bank d. 8 februar deres årsregnskab for 2022, men banken havde tidligere i januar løftet lidt af sløret for 2022 ved at præcisere helårsforventningerne til resultat før skat, ligesom forventningerne til 2023 også blev offentliggjort senere i januar.

Således realiserer Vestjysk Bank et resultat før skat for 2022 på DKK 604 mio. i forhold til de ca. DKK 600 mio. der var guidet for. Det er lavere end i 2021 hvor resultatet lød på DKK 644 mio. Den primære årsag hertil er dog kursreguleringer der ramte negativt i 2022, for den underliggende drift målt på nettorente- og gebyrindtægter viser en pæn fremgang, ligesom omkostningerne kommer ned.

Selve Q4 2022 viser en god udvikling i nettorenteindtægterne som vi har set det ved en række andre banker, og som følge af et højere renteniveau hen over året. Nettogebyrindtægter viser et mindre fald sammenholdt med årets foregående kvartaler og kan være udtryk for at aktiviteten på boligmarkedet er løjet af i den sidste del af året. Omkostningerne i kvartalet viser et stabilt niveau i forhold de øvrige kvartaler i året, og en nedgang sammenholdt med samme kvartal i 2021.

På den lidt svage side hæfter vi os ved er en nedgang i udlånet sammenholdt med foregående kvartaler og niveauet ultimo 2021. Noget kan tilskrives frasalget af 3 filialer i Sønderjylland, men udviklingen synes dog bemærkelsesværdig sammenholdt med en række sammenlignelige banker der for en stor dels vedkommende har oplevet betydelig udlånsvækst i 2022.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Vestjysk Bank for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 16.30 d. 09/02-2023

Fredag den 10. februar kl. 13:00 - 13:30

Tilmelding via. link