HC Andersen Capital Events 10/08: Mød topledelsen i NORDEN, BankNordik og GreenMobility

HC Andersen Capital afholder i dag flere spændende events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

NORDEN - Præsentation af Q2 kvartalsregnskab 2023
Hvor bevæger raterne på tørlast og produkttank sig hen, og hvordan har NORDEN navigeret igennem det seneste kvartal? Det og meget andet kan du blive klogere på, når vi har CFO Martin Badsted fra NORDEN igennem på et virtuelt event i forlængelse af selskabets regnskab for 2. kvartal 2023, der offentliggøres samme dag fra morgenstunden.

Konsensusforventningerne lyder på et resultat i kvartalet på USD 100,8 mio. sammenholdt med et realiseret resultat på USD 178,7 mio. i 2. kvartal 2022. Der forventes således en vis nedgang i forhold til 2022, der dog også var det bedste i selskabets historie. I 2021 landede bundlinjen i 2. kvartal på USD 31,8 mio.

Den aktuelle guidance fra NORDEN lyder på et resultat for hele 2023 i intervallet USD 330-430 mio. Konsensusforventningerne til 2023 lyder på USD 401 mio.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra NORDEN for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 10:25 d. 31/07-2023.

Torsdag den 10. august kl. 09:30 - 10:00

BankNordik – Præsentation af H1/Q2 2023
BankNordik har torsdag den 3. august offentliggjort regnskab for 2. kvartal 2023, og dermed også for 1. halvår 2023. Efter foreløbigt to opjusteringer i år af helårsforventningerne, og helt i tråd med, hvad vi har set hos en lang række andre banker, er det ikke overraskende, at BankNordik leverer et regnskab med en betydelig fremgang sammenholdt med samme periode året før.

Vi har fornøjelsen af at indbyde til en gennemgang af regnskabet med administrerende bankdirektør Turið F. Arge, hvor der også er mulighed for at stille spørgsmål.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra BankNordik for en Digital IR aftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 08:54 d. 03/08-2023.

Torsdag den 10. august kl. 11:00 - 11:30

GreenMobility – Presentation of H1 2023
GreenMobility expects to release its H1 2023 results on 10th of August 2023. Later the same day at 12.00 PM, Group CFO Anders Wall will present the financial results and main achievements for the first half-year of 2023 and answer questions from the audience.

2023 is set out to be a year, which is highly affected by the implementation of the new strategy that focuses on cost reductions and cash preservation to achieve the goal of becoming profitable on a group level in 2024. However, the company still guides for approx. 40-50% growth, which is expected to be done by moving the cars from closed markets to more mature markets.

The Q1 2023 trading update showed good progress in implementing the strategy with a growth of 29% on the top line. The profitability was affected by the non-recurring cost of implementing the new strategy of DKK 6m. Therefore, the H1 2023 report, all else equal, should be a better indicator of whether the strategy change is succeeding, and whether the company is seeing some early signs of better consumer sentiment and lower inflationary pressure.

Disclaimer: HC Andersen Capital receives payment from GreenMobility for a Digital IR/Corporate Visibility subscription agreement. CEO of HC Andersen Capital, Tue Østergaard, owns shares and is the Chairman of the Board of GreenMobility. /Michael Friis 13:00, 3/7-2023.

Torsdag den 10. august kl. 12:00 - 12:30