HC Andersen Capital Events 12/05: Mød topledelsen i NeoDynamics, Skjern Bank, Shape Robotics, Impero & Bavarian Nordic

NeoDynamics - Presentation of Q1 interim report 2023
Meet CFO Aaron Wong who will give an update on the Q1 results and further dive into the development for NeoNavia in Europe. The event takes place Friday the 12th of May at 10.00 AM.

NeoDynamics recently released an update on deliveries of needles to hospitals in Europe. We hope to hear more about the development in Europe and who these hospitals are along with the feedback so far on the different types of needles for the NeoNavia system.

Disclaimer: HC Andersen Capital receives payment from NeoDynamics for a DigitalIR/Corporate Visibility agreement. /Claus Thestrup 13:07 PM 11/4-2023.

Fredag den 12. maj kl. 10:00 - 10:30

Skjern Bank - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet 2023
Skjern Bank offentliggjorde torsdag d. 11 maj deres regnskab for 1. kvartal 2023 der, efter opjusteringen i midten af april, ikke overraskende viser en god start på året.

Således realiserer Skjern Bank et resultat før skat i kvartalet på DKK 84,2 mio. sammenholdt med DKK 44,5 mio. samme kvartal året før – altså en vækst på næsten 90%. Resultatet af den egentlige bankdrift – basisresultatet, vokser med 35,4% til DKK 81,7 mio.

På basisresultatet er det specielt de øgede nettorenteindtægter der trækker op. Disse lyder i kvartalet på DKK 88,2 mio., svarende til en vækst på omkring 58% sammenholdt med året før. Her slår det øgede renteniveau altså markant igennem, ligesom Skjern Bank også har øget sit samlede udlån sammenholdt med 2022. Til gengæld ser vi et lille fald i gebyrindtægterne på omkring 5%, bl.a. som følge af lavere aktivitet på boligområdet. Begge bevægelser er helt i tråd med hvad vi har set hos andre banker.

På resultatet før skat er det foruden ovennævnte fremgang i nettorenteindtægterne også en positiv udvikling i kursreguleringer på bankens egenbeholdning der slår igennem. Kursreguleringer lander således på DKK 10,1 mio. i kvartalet imod DKK -13,8 mio. sidste år.

Skjern Bank fastholder som ventet den opjusterede guidance fra midten af april. For 2023 venter Skjern Banks således et resultat før skat på DKK 240-280 mio. imod DKK 210-250 mio. ved årets begyndelse. Forventningerne til basisresultatet lyder på DKK 250-300 mio. imod tidligere DKK 225-275 mio.

Vi afholder event med Skjern Bank, hvor bankdirektør Per Munck vil præsentere regnskabet og den seneste udvikling.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Skjern Bank for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 07.25 d. 12/05-2023

Fredag den 12. maj kl. 10:00 - 10:30

Shape Robotics – Præsentation af Q1 2023
Shape Robotics forventer at aflægge regnskab for første kvartal 2023 fredag den 12. maj 2023. Samme dag kl. 11:00 vil Shape Robotics’ CEO André Fehrn præsentere de finansielle resultater og de seneste nyheder samt svare på spørgsmål fra tilhørerne.

Med fokus på de seneste nyheder har Shape Robotics gennemført en succesfuld fortegningsemission og rejst et nettoprovenu på ca. DKK 36,9 mio., der primært skal bruges til at accelerere selskabets ekspansion med fokus på udvalgte lande som Polen (førsteprioritet), Moldova og Bulgarien.

Finansielt forventer Shape Robotics i 2023 en omsætning i niveauet DKK 130-140 mio. og EBITDA før engangsomkostninger i niveauet DKK 3-5 mio. Engangsomkostninger er relateret til processen af selskabets forventede opnotering fra Nasdaq First North til Nasdaq Main Market senere på året.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Shape Robotics for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Kasper Lihn kl. 13:50 12/04-2023.

Fredag den 12. maj kl. 11:00 - 11:30

Impero – Præsentation af Q1 2023
Impero offentliggjorde d. 11 maj regnskab for Q1 2023, der viser en total ARR på DKK 25,3 mio. (40% vækst YoY) samt et forbedret EBITDA.

I Q1 2023 var Imperos vækst i ARR særlig drevet af vækst i DACH regionen samt opsalg til flere store eksisterende kunder i Danmark, Tyskland og i Nordamerika. Imperos SaaS metrics er forbedret med en net revenue retention rate på ca. 118% YoY (109% YoY ved Q1 2022), herunder et opsalg til eksisterende kunder på 19,3% og en churn rate på et fortsat meget lavt niveau på 1,7%.

Omsætningen voksede 46% i kvartalet, hvilket i kombination med en stigning i kapacitetsomkostningerne på kun 3% har forbedret profitabiliteten målt på EBITDA til DKK -3,6 mio. i Q1 2023 (DKK -5,1 mio. i Q1 2022).

Cash flow fra driften var omkring break-even i første kvartal, der særligt er drevet af forudbetalinger fra kunder og et bedre resultat. På kapitalsiden melder Impero også, at flere har udnyttet warrants, som har tilført DKK 1,4 mio. til selskabet. Dermed står Impero fortsat velkapitaliseret med en kassebeholdning på DKK 15,5 mio. ved udgangen af Q1 2023.

I kvartalet har Impero onboarded 15 kunder i Danmark, Tyskland, Sverige og Irland og melder om et fortsat solidt inflow af leads. Salgsmulighederne ventes også at være forbedret af partnerskabet med KPMG i Tyskland, hvor Impero har færdiggjort en skabelonløsning til kontrolstyring af skat, der retter sig mod 15.000 tyske mellemstore selskaber med en omsætning på mellem EUR 10 mio. og EUR 100 mio. På salgssiden har Impero bl.a. også ansat en ny Head of Sales i Tyskland fra begyndelsen af maj samt en ny Chief Sales Officer fra i midten af maj.

Finansielt fastholder Impero 2023 guidance om ARR på mellem DKK 29 mio. og DKK 33 mio. (vækst på mellem ca. 28% og 46% YoY) ved udgangen af året og EBITDA på mellem DKK -13 mio. og DKK -11 mio. i 2023.

Idag, fredag d. 12. maj kl. 13:00 kan du møde og stille spørgsmål CEO Rikke Stampe Skov og CFO Morten Lehmann Nielsen, der vil præsentere highlights fra regnskabet og give et indblik i den seneste udvikling.

HC Andersen Capital modtager betaling fra Impero for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Kasper Lihn kl. 07:15 d. 12-05-2023.

Fredag den 12. maj kl. 13:00 - 13:30

Bavarian Nordic – 3 afgørende fase lll programmer i 2023
Mød VP Investor Relations & Communications Rolf S. Sørensen fra Bavarian Nordics fredag d. 12. maj kl. 14.30, der vil give en opdatering på de 3 fase lll programmer som afsluttes i 2023, Q1 regnskabet samt processen omkring Emergent Biosolutions. Bavarian Nordic aflægger regnskab for sit første kvartal den 9. maj 2023. Præsentationen vil foregå på dansk.

Vaccineselskabet Bavarian Nordic står overfor en potentiel forvandling i 2023. Selskabet har 3 fase lll forsøg som afsluttes, herunder RSV, Chikungunya og ABNCoV2. Hvor stort er markedet for de enkelte programmer og hvad findes der af alternativer på markedet i dag og hvem er de største konkurrenter? Alt dette ser vi frem til at få mere input på.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Bavarian Nordic for en Digital IR aftale. /Claus Thestrup kl. 11:55 27-04/2023. (Opdateret 02-05/2023 kl. 16:36)

Fredag den 12. maj kl. 14:30 - 15:00