HC Andersen Capital Events 13/03: Mød topledelsen i NTG & Odico

NTG - Præsentation af årsregnskab 2022
NTG offentliggjorde onsdag den 8. marts, efter markedets lukning, årsregnskab for 2022, der blev et forrygende år for transportsektoren generelt, er det bedste i selskabets historie.

Omsætningen i 2022 landede på DKK 10.224 mio., svarende til en vækst på 40% sammenholdt med året før, og hvoraf 16%-point er organisk vækst. Adjusted EBIT blev i 2022 realiseret på DKK 758 mio. imod DKK 542 mio. i 2021. Det svarer til en uændret margin på 7,4% i 2022. For 2023 guider NTG for adjusted EBIT på DKK 620-700 mio. Så i lighed med andre selskaber i sektoren venter NTG altså også et lidt lavere momentum i 2023 sammenholdt med rekordåret 2022.

Mød og stil spørgsmål til CFO Christian Jakobsen til et virtuelt live-event.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra NTG for en Digital IR aftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 14.43 d. 09/03-2023.

Mandag den 13. marts kl. 11:00 - 11:30

Tilmeld via. link

Odico - Præsentation af delårsrapport for 1. halvår 2022/23
Odico har den 10. marts offentliggjort regnskabet for første halvår af 2022/2023, der dækker perioden 1. juli 2022 til 31. december 2022. Regnskabet kommer efter, at selskabet i går nedjusterede guidance for regnskabsåret 2022/2023 til intervallet DKK 15-20 mio. (tidligere DKK 20-25 mio.) og EBITDA på mellem DKK -15 mio. og DKK -10 mio. (tidligere mellem DKK -10 mio. og DKK -5 mio.).

I første halvår af regnskabsåret har Odico realiseret en nettoomsætning på DKK 3,9 mio., hvilket er en væsentlig nedgang fra sidste år (DKK 7,4 mio. i H1 2021/2022). Det tilskrives i høj grad en kunde i forretningsområdet Digital Fabrikation, der gik konkurs og medførte et hul i Odicos ordrebog. I første halvår 2022/2023 endte resultat før skat på DKK -8,9 mio., hvilket ligeledes er en nedgang fra sidste års niveau (DKK -3,0 mio. i H1 2021/2022).

I forretningsområdet Digital Fabrikation har de væsentligste aktiviteter været ordrer til vindindustrien, og selskabet melder om et forventet travlt andet halvår med mange løbende leverancer til både vind- og byggeindustrien. Odico melder også om et højt aktivitetsniveau i forretningsområdet Robotløsninger med to nyudviklede robotvaskeanlæg. Det første blev leveret i oktober, mens det andet installeres i marts 2023. Et forventet højere aktivitetsniveau i andet halvår af regnskabsåret afspejles også i Odicos nye guidance, da Odico skal omsætte for mindst DKK 11,1 mio. i andet halvår for at nå ind i det nye guidance-interval.

Som følge af et større likviditetstræk end budgetteret meddelte Odico også i forbindelse med nedjusteringen i går, at selskabet skal bruge DKK 8-12 mio. over de kommende 18-24 måneder for at nå i mål med planlagte aktiviteter, og der pågår forhandlinger om at sikre likviditeten og styrke kapitalgrundlaget.

Mød og stil spørgsmål til Odicos ledelse, der vil give en opdatering på den seneste udvikling samt de nye forventninger til regnskabsåret 2022/2023.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Odico for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Kasper Lihn kl. 16:00 d. 10-03-2023.

Mandag den 13. marts kl. 13:00 - 13:30

Tilmeld via. link