HC Andersen Capital Events 16/03: Mød topledelsen i Impero og GreenMobility

Impero - Præsentation af årsrapporten 2022
Impero er ude med regnskabet for 2022 og guidance for 2023. Med en ARR på DKK 24,4 mio. i slutningen af 2022 var Imperos vækst på 33% YoY, hvilket er på linje med selskabets seneste guidance fra december 2022. EBITDA på DKK -17,1 mio. i 2022 er ligeledes indenfor den seneste guidance.

Væsentligt nyt er, at Impero implementerer en ny ARR metode fra januar 2023, der forbedrer transparensen. Denne metode kaldes ”Live ARR” og medfører, at nye underskrevne aftaler ikke tages med i ARR, før kontrakterne starter og omsætningen indregnes. Samme logik bruges på churn, der først fraregnes, når en kontrakt afsluttes. Effekten er, at Imperos ARR med den nye metode vil være DKK 22,7 mio. i slutningen af december 2022 (vs. DKK 24,4 mio. med metode frem til nu) og DKK 24,4 mio. i slutningen af januar 2023 (vs. 24,8 mio. med metode frem til nu).

Baseret på den nye ARR-metode forventer Impero at øge ARR til niveauet DKK 29-33 mio. i slutningen af 2023. Dette svarer til en vækst på mellem ca. 28% og 46%. På indtjeningssiden vil Impero fortsat have fokus på selskabets cash burn og forventer et EBITDA i 2023 på mellem DKK -13 mio. og DKK -11 mio. Efter selskabet rejste DKK 7 mio. i ny kapital gennem en rettet emission (private placement) i november 2022, afsluttede Impero regnskabsåret 2022 med en kassebeholdning på DKK 15,2 mio.

Mød og stil spørgsmål til Imperos CEO Rikke Stampe Skov og CFO Morten Lehmann Nielsen, der vil præsentere highlights fra regnskabet og give et indblik i forventningerne til 2023.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Impero for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Kasper Lihn kl. 13:40 d. 14-03-2023.

Torsdag den 16. marts kl. 11:00 - 11:30

GreenMobilty - Presentation of annual report 2022
GreenMobility is expected to publish its annual report for 2022 today. You can meet and ask questions live to GreenMobility’s interim CEO and CFO Anders Wall, who will present the financial numbers and main achievements.

Ahead of the annual report 2022, GreenMobility has adjusted its guidance downwards due to the development in consumer spending and electricity prices. Furthermore, GreenMobility also made a strategy change in mid-January, now focusing on profitability and cash preservation by exiting Swedish and German markets and consolidating the business in its core markets. In this context, the main focus around the 2022 report will likely be on further details and execution of the new strategy and whether corrective actions have been taken.

GreenMobility is a Danish-based company in the Mobility-as-a-Service space. It operates a free-floating carsharing business of more than 1,600 electric vehicles in European markets.

Disclaimer: HC Andersen Capital receives payment from GreenMobility for a Digital IR/Corporate Visibility subscription agreement. CEO of HC Andersen Capital, Tue Østergaard, is Chairman of GreenMobility and owns shares in the company. /Michael Friis 10:51 AM 20 February 2023.

The 16th of March at 1:00 - 1:30 PM

Register here.