HC Andersen Capital Events 16/08: Mød topledelsen i Inderes, Vestjysk Bank, Pharma Equity Group og Sparekassen Sjælland-Fyn

Inderes - Præsentation af halvårsrapporten 2023
Inderes aflagde i går deres regnskab for første halvår af 2023 og rapporterede samtidig også omsætningen for juli måned. Omsætningen for halvåret voksede 40,4%, mens EBITDA var på EUR 0,9 mio. For andet kvartal var væksten mere afdæmpet med 27,6% og et EBITDA resultat på EUR 0,3 mio. Tallene for juli måned viste igen lidt momentum med en vækst på 50%, hvor det dog skal noteres, at juli sæsonmæssigt er lavsæson. Væksten i andet kvartal var især drevet af Sverige og opkøbseffekter. Guidance for 2023 blev fastholdt. I 2023 forventer Inderes en omsætning på mere end EUR 17 mio. og en profitabilitet bedre end 2022 (EBITA-margin på 9,4%).

Vi afholder i dag et event med Inderes’ CEO Mikael Rautanen, hvor han blandt andet vil løbe selskabets halvårsresultater igennem og se ind på markedsudsigterne for andet halvår af 2023. Eventet vil foregå på engelsk.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Inderes for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. Inderes og HC Andersen Capital er strategiske partnere, og Inderes ejer 20% af HC Andersen Capital. Mikael Rautanen er bestyrelsesmedlem i H.C. Andersen Capital. En række medarbejdere i HC Andersen Capital ejer aktier i Inderes. /Michael Friis kl. 16:20 d. 15/8-2023.

Onsdag den 16. maj kl. 11:00 - 11:30

Vestjysk Bank - Præsentation af halvårsrapporten 2023
Vestjysk Bank har tirsdag offentliggjort sit regnskab for 2. kvartal 2023, og dermed også for 1. halvår 2023. Banken har oplevet en imponerende vækst i de første seks måneder af året, og har i lighed med en række andre banker også opjusteret sine helårsforventninger to gange i år – senest i midten af juni.

Således realiserer Vestjysk Bank et resultat før skat på DKK 579 mio. i 1. halvår 2023 sammenholdt med DKK 196 mio. i samme periode i 2022, svarende til næsten en tredobling.

Vestjysk Bank fastholder de udmeldte forventninger fra den seneste opjustering i midten af juni om et resultat før skat i hele 2023 på DKK 1.000-1.100 mio. Med et resultat før skat efter 1. halvår 2023 på DKK 579 mio. svarer det implicit til et forventet resultat før skat i 2. halvår 2023 på DKK 421-521 mio.

Til at uddybe den positive udvikling i halvåret, og svare på spørgsmål, har vi fornøjelsen af at indbyde til et virtuelt event med administrerende direktør Jan Ulsø Madsen.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Vestjysk Bank for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 16:03 d. 15/8-2023.

Onsdag den 16. maj kl. 13:00 - 13:30

Pharma Equity Group – Præsentation af halvårsrapport 2023

Mød og stil spørgsmål til CEO Thomas K. Selsø fra Pharma Equity Group den 16. august 2023 kl. 14:00 når han gennemgår halvårsregnskabet samt større begivenheder i Q2.

Pharma Equity Group, har fokus på repositionering af eksisterende API’er (Aktive farmaceutiske ingredienser) til andre indikationer. Pharma Equity Group erhvervede en større portefølje fase 2 projekter i forbindelse med køb af Reponex, indenfor større sygdomsområder. Herunder bakteriel peritonitis (bughindebetændelse), kroniske hudsår, inflammatoriske tarmsygdomme samt tyk- og endetarmskræft. Selskabet arbejder med partnerskabsstruktur for alle sine projekter i fase 3.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Pharma Equity Group for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Claus Thestrup kl. 11:30, 04/07-2023.

Onsdag den 16. maj kl. 14:00 - 14:30

Sparekassen Sjælland-Fyn – Præsentation af halvårsrapporten 2023
Sparekassen Sjælland-Fyn udsendte i sidste uge sit regnskab for 2. kvartal 2023 og dermed også for 1. halvår 2023. Med foreløbig to opjusteringer i år af 2023-forventningerne var det ikke overraskende et stærkt regnskab, hvor halvårsresultatet før skat vokser med 60%.

Foruden kvartalsregnskabet annoncerede Sparekassen Sjælland-Fyn også et aktietilbagekøb i forbindelse med regnskabet. Det lyder på samlet op til DKK 100 mio. eller maksimalt 500.000 aktier, som det er hensigten senere at annullere. Tilbagekøbet løber fra d. 10. august 2023 til og med senest d. 9. februar 2024, og Danske Bank forestår programmet med i første omgang DKK 50 mio. Samlet svarer aktietilbagekøbsprogrammet til ca. 3,1% af den aktuelle markedsværdi. Sammen med den seneste udbyttebetaling på DKK 6 pr. aktie, der af markedet ventes gentaget i 2024, giver det en yield på ca. 6,4% ved det aktuelle kursniveau omkring DKK 185.

Sparekassen Sjælland fastholdte de aktuelle forventninger til 2023 der, efter den seneste opjustering i slutningen af juni, lyder på et resultat før skat i intervallet DKK 650-725 mio., hvilket er en vækst på 35-50% sammenholdt med 2022. Med et realiseret resultat før skat i 1. halvår 2023 på DKK 340,7 mio. guides der altså implicit for et resultat før skat i 2. halvår 2023 i niveauet DKK 310-385 mio.

I dag kl. 14:30 har vi fornøjelsen af at indbyde til en gennemgang af regnskabet, og en snak om hvad, der driver den positive udvikling. Med fra Sparekassen Sjælland-Fyn har vi sparekassedirektør Lars Bolding, der også vil svare på spørgsmål fra publikum.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Sparekassen Sjælland-Fyn for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 11:01 d. 14/08-2023.

Onsdag den 16. maj kl. 14:30 - 15:00