HC Andersen Capital Events 16.09: Mød topledelsen i Danske Bank & Flügger.

HC Andersen Capital afholder i dag et par spændende events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

Danske Bank - Status with CEO Carsten Egeriis
It’s a great pleasure to invite you all for an update on Danske Bank with CEO Carsten Egeriis, who will give his reflections and thoughts after having held the CEO position for a little more than a year, assuming the position in April 2021.

Further, he will give the bank’s view on the overall macro outlook for the Nordics, comment on Danske Bank’s positioning in relation to that view and discuss the company’s performance in the latest quarter (Q2 2022).

Lastly, Carsten Egeriis will provide a status on the progress of Danske Bank’s strategic plans towards 2023. Sign up for an interesting event where you will also get the opportunity to ask questions to the CEO of Danske Bank.

Fredag den 16. september kl. 10:00 - 10:45

Tilmelding via. link

This event is in English.

________________________________

Flügger - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet 2022/23

Flügger group A/S udsendte den 13. september regnskab for 1. kvartal 2022/23, hvor de nyligt opdaterede helårsforventninger til 2022/23 fastholdes. Selve kvartalet viser en flad omsætningsudvikling imens, indtjeningen oplever et vist pres.

Således falder omsætningen med marginale 1% y/y til DKK 730 mio. sammenholdt med DKK 736 mio. i samme kvartal sidste år. På EBIT oplever Flügger til gengæld et vist pres som følge af høje råvarepriser, energiomkostninger samt transportomkostninger, som det i første omgang ikke har været muligt i fuldt omfang at sende videre i form af højere priser. Således realiseres et EBIT på DKK 70 mio. imod DKK 124 mio. sidste år. Det svarer til at EBIT-margin lander på 9,6% imod 16,8% for et år siden.

Flügger var for lidt over en måned siden ude at opdatere sin guidance for 2022/23 i forbindelse med, at selskabet måtte udskyde et frasalg af sine aktiviteter i Rusland og Belarus/Hviderusland, da det muligvis er i strid med EU-regler omkring sanktionerne på maling og en række tilhørende råvarer. De nye forventninger, der fastholdes i meddelelsen, lyder på en omsætning for hele gruppen i intervallet DKK 2.500-2.700 mio. mens EBIT ventes i niveauet DKK 100-150 mio. Hør ledelsens udlægning af, hvordan det seneste kvartal er forløbet, når vi indbyder til event med CEO Sune Schnack og CFO Poul Erik Stockfleth.

Fredag den 16. september kl. 13:00 - 13:30

Tilmelding via. link

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra de nævnte selskaber for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale.
Indholdet er ikke købs- eller salgsanbefalinger.