HC Andersen Capital Events 17/08: Mød topledelsen i Skjern Bank, ExpreS2ion Biotechnologies, Penneo, WindowMaster og North Media

Skjern Bank - Præsentation af halvårsregnskabet 2023
Skjern Bank offentliggør efter planen regnskab for 1. halvår 2023 – torsdag d. 17. august. Allerede samme dag kl. 10.00 har vi fornøjelsen at indbyde til en præsentation af regnskabet med administrerende bankdirektør Per Munck.

Skjern Bank var for nylig ude med sin anden opjustering af forventningerne til 2023 efter at banken første gang havde opjusteret sin guidance tilbage i april. Således forventer banken nu at lande et resultat før skat på DKK 280-320 mio. fra tidligere DKK 240-280 mio. Resultat før skat lå i 2022 på DKK 191 mio., så der forventes altså en vækst i intervallet 47-68%.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Skjern Bank for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 10.36 d. 7/7-2023.

Tilmeld via link.

ExpreS2ion Biotechnologies – Presentation of Q2 interim report 2023
On 17 August, ExpreS2ion Biotechnologies will release its Q2 2023 results. On the same day at 11.30 CEO Bent Frandsen and CFO, Keith Alexander will take a deeper dive into the results and achievements. During the event, it will be possible to ask questions live.

Besides the quarterly results, we expect the attention among others could be directed towards the headline phase 3 Covid-19 data, that was released during the summer from the Partner Bavarian Nordic and other potential updates from the pipeline.

ExpreS2ion Biotechnologies is a Danish pharmaceutical company, which focuses on the development of vaccines through the use of its non-viral Drosophila S2 cells-based expression system. Currently, the company has a late-stage pipeline of vaccines against Covid-19, and an early-stage pipeline for breast cancer, Influenza, and Malaria.

Disclaimer HC Andersen Capital receives payment from ExpreS2ion Biotechnologies for a Corporate Visibility/Digital IR subscription agreement. /Michael Friis 16.02 PM 04-07-2023.

Sign up via link.

Penneo - Præsentation af H1 2023
Torsdag den 17. august 2023 forventer Penneo at offentliggøre regnskabet for første halvår 2023. Samme dag kl. 13:00 kan du møde CEO Christian Stendevad og CFO Casper Christiansen i et virtuelt live-event, hvor ledelsen vil præsentere de seneste resultater og svare på spørgsmål fra tilhørerne.

Regnskabet vil kaste lys over Penneos finansielle resultater, SaaS metrics og seneste organisatoriske og markedsmæssige nyheder for første halvår 2023, herunder den seneste udvikling i andet kvartal 2023. Penneos forventninger for 2023 er en ARR på mellem DKK 87-95 mio. (vækst på 23-34% YoY) ved udgangen af året samt EBITDA på mellem DKK -15 mio. og DKK -10 mio. i 2023.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Penneo for en Corporate Visibility/Digital IR abonnementsaftale. Kasper Lihn kl. 18:15, d. 03-07-2023.

WindowMaster – Præsentation af 1. halvårsrapport 2023
WindowMaster aflægger regnskab for første halvår af 2023 d. 17. august. Samme dag kl. 13:00 vil der være mulighed for at møde og stille spørgsmål til CEO Erik Boyter og CFO Steen Overgaard Sørensen, der vil dykke ned i udviklingen og resultaterne for første halvdel af 2023, og se ind i forventningerne til resten af året, efterfulgt af en Q&A session.

I maj, forud for halvårsrapporten, justerede selskabet 2023 guidance nedad. Der forventes nu en omsætning på DKK 240-250 mio. (260-270 mio.) og et EBITDA resultat på DKK 14-19 mio. (23-28 mio.). Dette blev primært tilskrevet manglende ordretilgang fra en større kunde, samt mere træge beslutningsprocesser på det amerikanske og britiske marked. Fokus i regnskabet og på eventet vil derfor forventeligt rettes mod hvor meget af dette der blot er forskydninger, hvilket fastholdelse af 2025 vækst- og indtjeningsambitioner kunne tyde på. WindowMaster er et dansk Clean-Tech selskab, der er førende inden for naturlig ventilation til byggerier, der sikrer et godt indeklima i bygninger og samtidig nedbringer CO2-udledningen.

WindowMaster blev startet tilbage i 1990, og selskabet har i dag en global forsyningskæde og produktion i Tyskland samt salgsselskaber i Danmark, Tyskland, Norge, Schweiz, Irland, England og USA.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra WindowMaster for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Michael Friis 15:40, 5 Juli 2023.

North Media – Præsentation af Q2 2023

North Media har her til formiddag offentliggjort sit regnskab for 2. kvartal 2023, der kommer ud i tråd med selskabets egne forventninger, ligesom forventningerne til 2023 præciseres. Selskabets værdipapirportefølje fortsætter med at hente det tabte fra 2022.

Således venter North Media nu en omsætning i 2023 på DKK 935-970 mio. (fra tidligere DKK 920-975 mio.). Det skyldes at udsigterne i Last Mile ser bedre ud nu, så den nedre del af omsætningsintervallet tages væk (nu DKK 775-800 mio. fra før DKK 760-800 mio.) imens der reduceres lidt i toppen på omsætningsforventningerne i Digital Services (til nu DKK 160-170 mio. fra før DKK 160-175 mio.).

EBIT ventes nu at lande på DKK 135-160 mio. (fra tidligere DKK 125-160 mio.), der dækker over at den nedre del af guidance på Last Mile fjernes (til nu DKK 145-160 mio. fra før DKK 135-160 mio.), imens den er uændret på Digital Services (DKK 0-10 mio.).

Selve 2. kvartal 2023 lander på DKK 238,4 mio. i omsætning, hvilket er en nedgang på 8,3% sammenholdt med samme kvartal året før. Nedgangen kan henføres til Last Mile imens omsætningen i Digital Services er flad trods en fin fremgang i BoligPortal. EBIT realiseres på DKK 37,1 mio. imod DKK 51,9 mio. året før. Det svarer til at margin falder til 15,6% fra 20,0%. Igen kan nedgangen primært henføres til Last Mile som er ramt af både konjunkturmæssige og strukturelle tilpasninger i dagligvarebranchen.

Afkastet fra selskabets værdipapirbeholdning lyder på DKK +61,1 mio. i kvartalet imod DKK -115,7 mio. i det sammenlignelige kvartal året før. Det bringer det samlede afkast efter 1. halvår op på DKK 164,9 mio. på en portefølje på DKK 811,4 mio. I juli måned som ikke en del af kvartalsregnskabet oplyser North Media at porteføljen er vokset til DKK 822,2 mio. efter et positivt afkast i måneden på DKK 10,8 mio.

Torsdag d. 17. august kl. 15.00 - indbyder vi til en præsentation af regnskabet med CEO Lasse Ingemann Brodt og CFO Kåre Stausø Wigh. Tilmelding her: https://www.inderes.dk/videos/north-media-praesentation-af-q2-2023

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra North Media for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 15.14 d. 16/08-2023.