HC Andersen Capital Events 17/3: Mød topledelsen i NTG og HusCompagniet

HC Andersen Capital afholder i dag en række digitale events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

NTG - Præsentation af årsrapporten 2021
NTG offentliggjorde i sidste uge årsregnskab for 2021 samt nye 2022 forventninger.

I lighed med hvad vi har set fra det meste af transport- og logistiksektoren, bød det forgangne år også på en markant omsætnings- og indtjeningsfremgang for NTG, der leverede det bedste regnskab i selskabets historie.

Det store spørgsmål som alle stiller, er naturligvis, hvor længe det fortsætter på disse niveauer. For at blive klogere på det og høre hvad der driver den gode udvikling for NTG, har vi selskabets CFO Christian Jakobsen med til en gennemgang.

Torsdag den 17. marts kl. 12:00 - 12:30

HusCompagniet - Præsentation af årsrapporten 2021
HusCompagniet har her til morgen offentliggjort sit 2021 regnskab, der kommer ud en spids bedre end de tidligere udmeldte forventninger. Samtidig fastholdes 2022 forventningerne med undtagelse af salget af nye huse, der sænkes med 300 enheder, svarende til 13%.

Således lander man på en omsætning i 2021 på DKK 4.315 mio., hvilket er en vækst på næsten 24% sammenholdt med 2020, og overgår det guidance interval på DKK 4.000-4.250 mio. selskabet senest havde udstukket. Indtjeningen i 2021 målt på EBITDA og EBIT lyder på henholdsvis DKK 401 mio. og DKK 355 mio. i forhold til de udmeldte forventninger på DKK 390-400 mio. i EBITDA og DKK 335-345 mio. i EBIT. Det svarer til en EBIT-margin på 8,2% imod 6,1% i 2020.

HusCompagniet gav allerede i forbindelse med Q3 2021 regnskabet i november sidste år guidance for 2022, og dagens meddelelse ændrer ikke på disse. Således er det fortsat selskabets forventning at nå en omsætning på DKK 4.350-4.650 mio., EBITDA på DKK 420-450 mio. samt EBIT på DKK 370-400 mio.

HusCompagniet foretager dog en ændring i det forventede antal solgte huse i 2022, der tidligere lød på 2.200-2.400 enheder, men venter nu et mindre salg på 1.900-2.100 – altså en reduktion på 300 enheder. Ifølge meddelelsen er organisationen tilpasset disse nye forventninger.

Der foreslås et udbytte til DKK 7,35 pr. aktie. svarende til en yield på ca. 6,5% ved det nuværende kursniveau.

Torsdag den 17. marts kl. 14:00 - 14:30

*Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med NTG og HusCompagniet.

HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet.
#DemocraticIR - HC Andersen Capital arbejder for at demokratisere adgangen til det finansielle marked.