HC Andersen Capital Events 18/11: Mød topledelsen i SP Group, NTG og Audientes

SP GROUP – PRÆSENTATION AF Q3 KVARTALSREGNSKABET 2022

SP Group har d. 15 november offentliggjort regnskab for 3. kvartal 2022, der er en lille spids under konsensusforventningerne, men hvor selskabet vigtigst af alt fastholder sine egne forventninger til hele 2022 trods et aftagende momentum.

SP Group realiserer således en omsætning på DKK 607,1 mio. i kvartalet, svarende til en marginal vækst på 1,1% sammenholdt med samme kvartal året før. EBITDA lander på DKK 104,7 mio. imod DKK 106,4 mio. sidste år, hvilket svarer til en EBITDA-margin i Q3 2022 på 17,2% sammenholdt med 17,7% for et år siden. Samme billede gentager sig på EBIT der realiseres på DKK 58,9 mio. imod DKK 67,4 mio. sidste år, og altså en margin-nedgang til 9,7% fra 11,2%.

Selvom alle tallene målt på Q1-Q3 2022 viser fremgang sammenholdt med de samme 3 kvartaler året før, altså Q1-Q3 2021 – viser Q3 2022 rapporten dog at det aftagende momentum vi så i Q2 2022 er fortsat ind i Q3 2022.

I dag, d. 18. november kl. 10.00 har vi fornøjelsen at indbyde til en præsentation af kvartalet, og de vigtigste begivenheder. Med fra SP Group har vi CEO Frank Gad, som også vil svare på spørgsmål fra publikum.

Fredag d. 18 november Kl. 10:00:10:30

Tilmeld dig her: Link

NTG – PRÆSENTATION AF Q3 KVARTALSREGNSKABET 2022

NTG har d. 7 november, efter markedets lukning, offentliggjort regnskab for 3. kvartal 2022, der er bedre end markedets forventninger, men fastholder dog samtidig sin 2022 guidance.

NTG kommer således ud af 3. kvartal 2022 med en vækst på 50,9% y/y hvoraf de 17,1% er organisk. Dermed rammer selskabet en omsætning i kvartalet på DKK 2.821,3 mio., imod konsensusforventningerne på DKK 2.749 mio.

Adjusted EBIT lander på DKK 209,3 mio., svarende til en margin på 7,4% i kvartalet. Her lå konsensus på DKK 192 mio. og en margin på 7,0%.

NTG fastholder som nævnt forventningerne til 2022 uændrede, og venter således fortsat en omsætning på DKK 9.700-10.200 mio. og adj. EBIT i niveauet DKK 700-750 mio.

Af meddelelsen fra NTG fremgår det at markedsdynamikken i kvartalet ændrede sig, og at det udfordrer forbruger og kunder, hvorfor der også spores en reduktion i efterspørgslen på transportløsninger. Specifikt nævnes sektorer som industri, byggeri, internethandel og møbelindustrien, hvor der ses en nedgang imens der omvendt har været øget aktiviteter indenfor forsyning og bilindustrien.

Idag– fredag d. 18. november kl. 11.00 er der mulighed for at få en gennemgang af regnskabet og den seneste udvikling når vi afholder event med CFO Christian Jakobsen.

Fredag d. 18 november Kl. 11:00:11:30

Tilmeld dig her: Link

AUDIENTES – PRESENTATION OF Q3 FINANCIAL RESULTS 2022

Yesterday, Audientes released its Q3 2022 results. Nine-month sales in 2022 reached DKK 3.2 with DKK 2.2m realized in Q3 2022. The loss from operations is DKK -8.4m with DKK -1.8m in Q3 2022.

Most of the results were given earlier this week when Audientes downgraded its 2022 revenue guidance to the range DKK 3.5-5m (down from DKK 9-12m), but through cost savings, they are able to keep the guidance for loss from operations to between DKK -12m and -10m. The downgrade was driven by the changed conditions in Q4 2022 and the delay of the commercial launch of the new product generation.

The report gives more details about what has changed. The sales outlets have been increased to 500, however, only half of the outlets are selling. Moreover, the macro environment is blamed.

With a cash position of DKK 0.1m, there is much focus on the capital situation. A bridge loan of DKK 1.1m was already announced beforehand, and in the report, it is also stated that Q4 will bring a cash inflow of DKK 1.9m from a tax loss paid out. In Q3 2022, the negative cash outflow was around DKK 4m, implying that the company is still actively pursuing a capital raise in the short run.

Maybe more interesting in the report is the outline of new sales/marketing strategies. It looks like they will release the new product Companion by Audientes in Europe and the United in the first half of 2023, meaning that they release the product outside the FDA OTC category. Furthermore, it looks like a bigger part of the sales should be driven by partners, which could lower the marketing/sales costs.

Friday 18 November 13:00-13:30

Sign up here: Link