HC Andersen Capital Events 18/8: Mød topledelsen i Skjern Bank, HusCompagniet, ExpreS2ion Biotechnologies og North Media

Skjern Bank - Præsentation af H1 2022
Skjern Bank har her til morgen offentliggjort regnskab for 1. halvår 2022, der af banken selv betegnes som udfordrende, men dog tilfredsstillende. Bl.a. rammer kursreguleringer hårdt, og vi får derfor alene en opjustering af forventningerne til basisresultatet imens forventningerne til resultat før skat er uændret.

Således venter Skjern Bank nu et basisresultat for 2022 i niveauet DKK 190-210 mio. (fra tidligere DKK 170-190 mio.) imens resultat før skat for 2022 fortsat ventes på DKK 175-205 mio.

Ser vi på 2. kvartal 2022 isoleret set lander nettorente og gebyrindtægter på DKK 112,3 mio. imod DKK 95,5 mio. i samme kvartal året før og DKK 111,3 mio. i det foregående 1. kvartal 2022. Som nævnt er kursreguleringer relativt høje i kvartalet med næsten DKK -20 mio. sammenholdt med DKK +5,6 mio. året før. Derfor lander resultat før skat også på et forholdsvis lavt niveau på DKK 35,7 mio. imod DKK 59,4 mio. for et år siden.

Vi har senere i dag fornøjelsen af at invitere til en gennemgang af regnskabet med bankdirektør Per Munck.

Torsdag den 18. august kl. 11:30 - 12:00

HusCompagniet - Præsentation af H1/Q2 regnskab 2022
HusCompagniet A/S er her til morgen ude med tal for 2. kvartal 2022, og desværre må selskabet endnu engang nedjustere i forhold til den reducerede guidance fra april. Samtidig falder nysalget betragteligt, og derfor må HusCompagniet desværre også tilpasse dele af organisationen.

Selskabet har i den første del af 2022 været udfordret af den kraftig stigende inflation, der også har ramt prisen på byggematerialer, og samtidig er nysalget faldet betydeligt – formentlig i takt med lavere forbrugertillid og generelt øget usikkerhed.

De nye forventninger lyder således på en omsætning i 2022 i niveauet DKK 4.100-4.400 mio. (fra tidligere DKK 4.250-4.550 mio.). EBITDA ventes at lande på DKK 340-360 mio. (fra tidligere DKK 370-410 mio., imens EBIT forventes i niveauet DKK 265-290 mio. (fra tidligere DKK 320-360 mio.). Forventningerne til nysalget i 2022 lyder pt. på 1.100-1-400 (fra tidligere 1.700-2.100 enheder), imens antallet af færdigleverede huse i 2022 ventes at ligge på 1.925-2.050 (fra tidligere 1.950-2.100 enheder).

Vi inviterer senere i dag til en gennemgang af regnskabet, og den seneste udvikling med CEO Martin Ravn-Nielsen.

Torsdag den 18. august kl. 13:00 - 13:30

ExpreS2ion Biotechnologies - Presentation of H1 2022
"ExpreS2ion har her til morgen aflagt Q2 2022 regnskab. Nettotab stiger til SEK 26,6 mio. fra 10,1 mio. i samme periode sidste år, men det er som ventet og alene trukket af øgede R&D aktiviteter. Væsentligst er, at tidslinjen for Fase 3 Covid-19 bekræftes, og at der forsat forventes initial read-out før udgangen af 2022." skriver HCA Aktiechef, Michael Friis.

ExpreS2ion Biotech er en dansk biotekvirksomhed, der fokuserer på udvikling af vacciner gennem brug af sit ikke-virale Drosophila S2-celle-baserede ekspressionssystem. I øjeblikket har virksomheden en pipeline i et sent stadie af vacciner mod COVID-19 og en pipeline i et tidligt stadie for brystkræft, influenza og malaria.

Mød og stil spørgsmål til selskabets ledelse på eventet i dag.

Torsdag den 18. august kl. 14:00 - 14:30

North Media - Præsentation af delårsrapport Q2 2022
North Media A/S offentliggjorde i går aftes efter markedets lukning regnskab for 1. halvår 2022, der umiddelbart ligger indenfor rammerne af det forventede, og selskabet præciserer sin guidance for hele 2022.

I Q2 2022 isoleret set vokser omsætningen med marginale 0,4%, hvor Digital Services leverer 13,5% vækst imens Last Mile, der udgør den primære del af omsætningen, falder med 1,7%. Som vi så det i forbindelse med Q1 2022 er indtjeningen også under pres i Q2 2022 og EBIT falder således til DKK 51,9 mio., svarende til en margin på 20,0%. Det tal hed 26,1% for et år siden i Q2 2021 og 19,4% i det foregående kvartal Q1 2022. Det er stigende distributionsomkostninger, og øgede omkostninger til pakning og transport i Last Mile der sætter pres på indtjeningen.

North Media præciserer i halvårsmeddelelsen sin guidance for 2022. Således indsnævres omsætningsforventningerne til DKK 1.015-1.040 mio. (fra tidligere DKK 1.010-1.045 mio.), imens EBIT-guidance ligeledes indsnævres til DKK 195-220 mio. (fra DKK 190-220 mio.).

Ikke overraskende har North Media haft relativt store urealiserede tab på sin værdipapirportefølje, og havde således ultimo halvåret et urealiseret afkast på DKK 211 mio. Dog er en del af det tabte hentet tilbage i juli, hvor porteføljen leverede et positivt afkast på DKK 86 mio. og den tendens er formentlig fortsat i august.

Vi har senere i dag fornøjelsen af at invitere til en gennemgang af regnskabet med CEO Lasse Ingemann Brodt og CFO Kåre Stausø Wigh.

Torsdag den 18. august kl. 14:00 - 14:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra de nævnte selskaber for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale.