HC Andersen Capital Events 19/5: Mød topledelsen i MapsPeople, Scandinavian Medical Solutions og Audientes

MapsPeople - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet
MapsPeople aflagde i tirsdags regnskabet for første kvartal 2022, hvor total ARR voksede 55% y-o-y til DKK 45,4 millioner. ARR guidance på DKK 75-85 millioner ved udgangen af 2022 fastholdes.

Ikke overraskende kom størstedelen af væksten fra MapsIndoors, der voksede med 87% y-o-y. Forretningssegmentet udgør nu 74% af den samlede ARR (71% ved udgangen af 2021). Ligeledes er partnersalget igen en vigtig vækstdriver, da 55% af MapsIndoors’ nye ARR i første kvartal 2022 er partnerbaseret.

MapsPeople forventer fortsat at kunne nå ARR guidance på DKK 75-85 millioner ved udgangen af året. Med en stigning i ARR på DKK 4,3 millioner i første kvartal (fra DKK 41,1 millioner ved udgangen af 2021 til DKK 45,4 millioner) er der umiddelbart et stykke vej op til guidance-intervallet. MapsPeople fremhæver dog i regnskabet, at både tredje kvartal og fjerde kvartal historisk er de bedste kvartaler.

Mød og stil spørgsmål, når MapsPeoples CEO Michael Gram og bestyrelsesformand Lars H. Brammer dykker ind i kvartalsresultaterne, hvor fokus også ventes at være rettet mod fastholdt guidance og et back-end loaded år.

Torsdag den 19. maj kl. 11:00 - 11:30

Scandinavian Medical Solutions - Præsentation af halvårsregnskabet H1/H2
Scandinavian Medical Solutions (SMS) overgik i deres seneste helårsregnskab for 2020/2021 forventningerne til toplinjen og vækstede 71% med EBITDA på DKK 10,9 mio. Selskabet guidede i samme ombæring om en vækst i 2021/2022 på 12-19% (DKK 80-85 mio.), med en forventet indtjening (EBITDA) i niveauet 12-14 millioner kroner. Halvårsregnskabet den 19. maj er første målepunkt siden årsregnskabet for, om dette bliver leveret. Ser vi på nyhedsstrømmen omkring ordrer, synes vækstbilledet at have været godt understøttet.

Desuden har selskabet lanceret deres mobile og fleksible udlejningsløsninger, som yderligere kan understøtte væksten. Se med og stil spørgsmål når ledelsen i SMS løber halvårets resultater igennem og giver en opdatering på det nye forretningsområde samt markedssituationen.

Torsdag den 19. maj kl. 13:00 - 13:30

Audientes - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet
Audientes fastholdte i forbindelse med årsregnskabet deres forventninger om en omsætning på DKK 22-27 mio., og dermed en understregning af selskabet fortsat forventer en stejl salgskurve i andet halvår af 2022.

Med en soft lancering på det indiske marked i slutningen af dette kvartal, vil fokus i opdateringen nok mere relatere sig til kommentarer omkring uptake og forsalg end reelle regnskabs- og omsætningstal. De seneste nedlukninger i Kina og dermed forsyningskæden vil nok også tiltrække sig opmærksomhed. Selskabet kunne i løbet af kvartalet annoncere, de har finansieret væksten på den korte bane med et lån på DKK 7,5 mio. Opdateringer på kapitalsituationen på den lidt længere bane kan dog fortsat komme i fokus.

Torsdag den 19. maj kl. 15:00 - 15:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra MapsPeople, Scandinavian Medical Solutions og Audientes for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale.

HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet. #DemocraticIR - HC AndersenCapital arbejder for at demokratisere adgangen til det finansielle marked.