HC Andersen Capital Events 19/8: Mød topledelsen i ViroGates, GreenMobility, NORDEN og WindowMaster

ViroGates - Præsentation af H1 2022
ViroGates offentliggjorde sin halvårsrapport i går, og i den anledning deltager selskabet på et digitalt event, hvor selskabets CEO Jakob Knudsen og CFO Mark Da Silva gennemgår regnskabet og de væsentligste begivenheder i halvåret.

Efter gennemgangen kan der stilles spørgsmål, blandt andet i forhold til betydningen af den netop gennemførte fortegningsemission, der har til formål 1) at styrke selskabets igangværende kommercielle udrulning på de europæiske markeder ved at sikre bedre tilskudsberettigelse til dets suPARnostic TurbiLatex produkt, og 2) påbegynde kommerciel ekspansion ind i USA.

Selskabets suPARnostic TurbiLatex test anvendes på akutmodtagelser til at foretage en hurtigere og bedre vurdering af behovet for indlæggelse af patienten for derigennem at forbedre udnyttelsen af hospitalets ressourcer.

Fredag den 19. august kl. 10:00 - 10:30

GreenMobility - Præsentation af Q2/H1 2022
GreenMobility A/S viser 61% vækst i første halvår – fastholder 2022-guidance med god fremgang i omsætning pr. bil i et kvartal med stor udrulningsaktivitet.

Omsætningen i 1. halvår 2022 viste en vækst på 61 % i forhold til 1. halvår 2021 med 54 % i eksisterende byer. Sammenlignet med 1. kvartal 2022 voksede omsætningen 23 %. Både kunder og rejser voksede 9% i forhold til 1. kvartal 2022, og kundebasen nåede 196.000.

Noget af væksten er drevet af høj udrulningsaktivitet, hvor der i perioden er udrullet 650 biler. Kvartalet var dog stadig påvirket af nogle forsinkelser drevet af den nuværende forsyningskædesituation, men alligevel var alle biler blevet rullet ud ved udgangen af ​​perioden.

Med en enorm udrulning, der naturligt løfter tallene, er den største positive del af det indberettede tal derfor væksten i omsætning pr. bil. Dette viser, at tallene ikke kun er løftet af udrulningen af ​​flere biler, men også af øget operationel brug, og markederne absorberer det højere antal biler.

I København og Aarhus steg omsætningen pr. bil med henholdsvis 1.500 og 1.000 kr. i forhold til 1. kvartal 2022.  Endnu vigtigere var fremgangen på de svenske og finske markeder samt Holland også positiv efter en vis opbremsning tidligere på nogle af disse markeder.  Det er vigtigt for investeringscasen, at markederne nu igen ser ud til at være på rette vej til at få operationelt break even målt på bilniveau i den forventede tidsramme (omkring DKK 7.500 inden for 3 år). Naturligvis er resultaterne og pengestrømmen hårdt ramt af udrulningen.

GreenMobility fastholder sit 2022-omsætningsguideinterval på DKK 100-110 millioner og et nettoresultat mellem DKK -70 millioner og -60 millioner DKK. Selskabet bekræfter også, at finansiering er på plads frem til 2023.

Du kan deltage i et live event med Group CFO Anders Wall, som vil grave yderligere i tallene.

Fredag den 19. august kl. 11:00 - 11:30

NORDEN - Præsentation af Q2/H1 2022
DS NORDEN offentliggjorde i går et stærkt regnskab for 2. kvartal 2022 med nyheden om et ekstraordinært udbytte på DKK 30 pr. aktie. Eftersom NORDEN var ude med sin 4. opjustering i år for knap 14 dage siden, er det dog heller ikke overraskende, at det stærke momentum fra starten af året er fortsat ind i det seneste kvartal.

Den nye guidance for 2022 fastholdes som forventet på et helårsresultat i intervallet USD 560-640 mio. Det kan sammenlignes med de USD 204,5 mio. som helårsresultatet i 2021 lød på.

NORDEN afsluttede for få dage siden sit aktietilbagekøbsprogram, men har altså besluttet at returnere yderligere kapital til aktionærerne. Denne gang i form af et ekstraordinært udbytte på DKK 30 pr. aktie, der sammenholdt med det aktuelle kursniveau på DKK 356,2 svarer til yield på ca. 8,4%. Samlet svarer det ekstraordinære udbytte til DKK 1,1 mia.

I selve 2. kvartal 2022 realiseres en samlet omsætning på USD 1.420,1 mio., svarende til en vækst på 66% y/y. På EBITDA sker der næsten en 3-dobling til USD 313,9 mio. Det svarer til en margin på 22,1% imod 12,0% i samme kvartal for et år siden. Det slår også igennem på resultatet for perioden der lyder på USD 178,7 mio. imod USD 31,8 mio. i Q2 2021 år og USD 117,1 mio. i det foregående kvartal, dvs. Q1 2022.

Konsensusforventningerne lå her, ifølge Refinitiv, på USD 129 mio. Som det fremgår af regnskabet, er det NORDEN’s eksponering til produkttankmarkedet, der driver den stærke udvikling, samtidig med at selskabet også har positioneret sig godt i forhold til de ratefald, der har været på tørlast.

Det kan du høre mere om i morgen, når vi har fornøjelsen af at invitere til en gennemgang af regnskabet med CFO Martin Badsted.

Fredag den 19. august kl. 11:30 - 12:00

WindowMaster - Præsentation af H1 2022
Omsætnings- og EBITDA-forventningsintervaller fastholdes og forventes nu at være i den øvre ende. I 1. halvår 2022 var WindowMasters ordreindgang historisk høj på 143,7 mio. kr., en stigning på 25% i forhold til 1. halvår 2021. Omsætningen steg 10 % år-til-år til 117,8 mio. kr., og EBITDA var på 6,4 mio. kr. (5,5 mio. kr. i 1. halvår 2021).

Den positive udvikling er drevet af pristiltag i 2. kvartal, som har afbødet omkostningsinflationen i 1. kvartal. Derudover er markedsaktiviteten høj med efterspørgsel drevet af EU's Green Deal og REPowerEU-planen. Virksomheden rapporterer også om god trækkraft på det amerikanske marked med en stigning på 96 % i ordreindgangen i 1. halvår 2022 sammenlignet med 1. halvår 2021. Dette kan blive yderligere drevet af Bidens klimadagsorden.

Forventningerne til omsætningen for hele året på DKK 220-235 mio. og EBITDA-forventningerne på DKK 13-18 mio. fastholdes, men selskabet forventer nu at nå den øvre ende af intervallerne.

Samlet set tegner resultaterne og momentum også godt for dens nyligt lancerede 2025-strategi. Strategien omfatter finansielle mål med en organisk vækst på mellem 10-15% årligt fra 2021 til 2025 og en EBT-margin på minimum 10% i 2025 (EBITDA-margin på ca. 15%).

Mød og stil spørgsmål til virksomhedens administrerende direktør Erik Boyter og finansdirektør Steen Overgaard Sørensen.

Fredag den 19. august kl. 13:00 - 13:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra de nævnte selskaber for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale.