HC Andersen Capital Events 20/5: Mød topledelsen i Aquaporin og Nexcom

Aquaporin - Præsentation af Q1 trading statement 2022
Aquaporin har her til morgen offentliggjort regnskab for 1. kvartal 2022, der på toplinjen viser en fin start på året, og forventningerne til hele 2022 fastholdes uændret.

Således lander Aquaporin en omsætning i årets første måneder på DKK 7,1 mio., svarende til en vækst på 223% sammenholdt med samme kvartal året før. Her står segmentet Drinking Water for ca. ¾ af denne omsætning. Det er fortsat små tal, men værd at hæfte sig ved at hvert kvartal viser fremgang i forhold til det foregående.

EBITDA og EBIT er, og som forventet, fortsat negativ med beløb på henholdsvis DKK 22,9 mio. og DKK 27,4 mio. Til sammenligning var de to poster sidste år negative med hver især DKK 18,3 mio. og DKK 22,6 mio.

Der fortsættes altså, og i tråd med de udmeldte forventninger, med et relativt højt cash-burn. Af meddelelsen her til morgen fremgår det at Aquaporin ved udgangen af kvartalet havde en kassebeholdning på DKK 110,2 mio.

Aquaporin fastholder de tidligere udmeldte forventninger for 2022 om en omsætning på DKK 20-30 mio., svarende til en vækst på 125-240% i forhold til 2021. EBITDA og EBIT ventes fortsat at være negativ for året med henholdsvis DKK 90-100 mio. og DKK 105-115 mio.

Af meddelelsen fremgår det desuden at Aquaporin har indgået en række strategiske partnerskaber i kvartalet, ligesom nysalg og leverancer til eksisterende kunder finder sted.

Det kan du høre mere om senere i dag kl. 11.00 når vi afholder event med CEO Matt Boczkowski  og den nytiltrådte CFO Klaus Juhl Wulff til en gennemgang af regnskabet og den seneste udvikling. Bemærk dette event foregår på engelsk.

Fredag den 20. maj kl. 11:00 - 11:30

Nexcom - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet
Nexcom A/S var torsdag morgen ude med regnskabet for første kvartal 2022, hvor forventningerne for helåret fastholdes.

I første kvartal 2022 har Nexcom rapporteret en omsætning på DKK 2,42 millioner, hvilket svarer til en nedgang på 7,7% i forhold til sidste års første kvartal. Dette tilskrives, at omsætningen i sidste års kvartal indeholdt omsætning relateret til en fælles udvikling af selskabets AI-produkt, som blev afsluttet sidste år. Derudover er første kvartal typisk et af de svageste kvartaler for Nexcom.

I kvartalet implementerede Nexcom den første RevealCX Boost hos en kunde efter lanceringen af AI-produktet sidste år, og anden fase af selskabets rekruttering i USA er nu gennemført, hvor der også er bygget en pipeline op. I første kvartal havde Nexcom ingen churn, og selskabet har fastholdt den samme kundebase i de sidste 10 år.

Nyt i regnskabet er også, at Nexcom kommer med ARR, der var på DKK 7,97 millioner i januar 2022. Med de eksisterende kundekontrakter venter Nexcom at vokse ARR til DKK 9,55 millioner i 2024. Samlet set har Nexcom kundekontrakter for DKK 26,68 millioner, der er gældende indtil afslutningen af 2024.

Som tidligere kommunikeret forventer Nexcom at rejse kapital her i løbet af Q2 2022 til at betale lån tilbage og til at investere ind i ekspanderingen. Her har tidligere meldinger været en kapitaludvidelse på mellem DKK 12-15 millioner.

Mød CEO Rolf Adamson, der vil præsentere kvartalsregnskabet og give en opdatering på markedssituationen samt svare på spørgsmål fra tilhørerne.

Fredag den 20. maj kl. 13:00 - 13:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Aquaporin og Nexcom for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale.

HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet. #DemocraticIR - HC AndersenCapital arbejder for at demokratisere adgangen til det finansielle marked.