HC Andersen Capital Events 21/11: Mød topledelsen i Hafnia

HC Andersen Capital afholder i dag et spændende event, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

HAFNIA – PRÆSENTATION AF Q3 KVARTALSREGNSKABET 2022

Hafnia har her til morgen offentliggjort regnskab for 3. kvartal 2022, og igen leverer selskabet et imponerende regnskab der for andet kvartal i træk er det bedste i selskabets historie. Analytikerne lå dog en smule højere, men omvendt vil der formentlig blive set positivt på den nye udbyttepolitik fra Hafnia.

Således realiserer Hafnia en omsætning (målt som TCE Income) på USD 407,6 mio., hvilket er det bedste i selskabets historie, men dog lidt under konsensusforventningerne der ifølge Refinitiv lå på USD 436 mio. Til sammenligning lå tallet for et år siden i Q3 2021 på USD 88,7 mio. og i det foregående kvartal Q2 2022 på USD 348,3 mio.

EBITDA lander i kvartalet på USD 326 mio. imod konsensus på USD 338 mio. EBITDA lå sidste år i Q3 2021 på USD 39,8 mio., og i det foregående Q2 2022 på USD 257,5 mio.

Samlet net profit realiseres på USD 280,3 mio. og Hafnia udbetaler igen 50% af overskuddet som kvartårligt udbytte på USD 0,2801 pr. aktie, svarende til ca. NOK 2,87 pr. aktie, og et yield på ca. 5,1% ved det aktuelle kursniveau.

Hafnia opdaterer samtidig sin udbyttepolitik for at øge tilbagebetalingerne til aktionærerne, og vil fremadrettet udbetale udbytte efter en række kriterier som angivet i regnskabet.

Husk at vi senere i dag kl. 11.00 afholder event med Hafnia, hvor CEO Mikael Skov gennemgår regnskabet og svarer på spørgsmål.

Eventet foregår på engelsk.

Mandag d. 21 november kl. 11:00-11:30
Tilmeld dig her: Link

---------------------------------------

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Hafnia for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. Indholdet er ikke købs- eller salgsanbefalinger.