HC Andersen Capital Events 23/3: Mød topledelsen i SKAKO og Impero

HC Andersen Capital afholder i dag en række digitale events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage

SKAKO - Præsentation af årsregnskabet 2021
SKAKO, med de to forretningssegmenter SKAKO Concrete og SKAKO Vibration, er regnskabsaktuel med tal for 2021 – torsdag d. 17. marts 2022.

Selskabet var senest i oktober sidste i år, i forbindelse med regnskabet for Q3 2021, ude med en indsnævring af guidance for 2021 og venter således at EBIT vil lande i niveauet DKK 19-22 mio. Det var bl.a. drevet af et solidt ordreindtag.

Det kan du høre mere om i dag, når vi afholder event med selskabet, hvor bestyrelsesformand, Jens Wittrup Willumsen og CFO, Ulrik Damgaard vil tage os igennem regnskabet og svare på spørgsmål.

Onsdag den 23. marts kl. 11:00 - 11:30

Impero - Præsentation af årsrapporten 2021
Impero kommer i dagens regnskab for 2021 ud med en annual recurring revenue (ARR) på DKK 18,3 millioner svarende til en vækst på 45% sammenholdt med 2020. Dette ligger helt på linje med Imperos senest kommunikerede forventninger om en ARR i den nedre ende af intervallet på mellem DKK 18-19,5 millioner.

Nyt i regnskabet er, at Impero øger transparensen og viser, at 47% af selskabets ARR kommer fra udenlandske markeder (38% i 2020). Impero står særligt stærk i DACH regionen (Tyskland, Østrig og Schweiz), hvor selskabet voksede ARR med 91% i 2021. 17 ud af i alt 33 nye kunder kommer fra DACH, herunder meget store virksomheder såsom thyssenkrupp og Siemens Energy.

Med fokus på vigtige SaaS metrics har Impero øget net ARR retention rate (NRR) fra 107% i 2020 til 114% i 2021, herunder er opsalg til eksisterende kunder på 20%, mens churn rate er på 6%. Dette understøtter selskabets fokus på ”land & expand” med opsalg til større kunder. Den gennemsnitlige ARR per kunde (ARPA) er også steget fra ca. DKK 136.000 i 2020 til ca. DKK 160.000 i 2021. Samtidig angiver Impero, at det tager omkring et år for at få omkostningerne til en ny kunde dækket, hvilket understøtter Imperos skalering og investeringer i nye kunder.

EBITDA lander på DKK -14,8 millioner i 2021. Dette svarer nogenlunde til cash flow fra driften på DKK -12,4 millioner samt investeringer i immaterielle aktiver på DKK -2,2 millioner.

Ved udgangen af 2022 guider Impero ARR i niveauet DKK 26-29 millioner svarende til en vækst på mellem 42% og 58%. EBITDA ventes at lande på mellem DKK -22 millioner og DKK -18 millioner i 2022 som følge af fortsatte investeringer og skalering af organisationen.

I dag kan du møde og stille spørgsmål til Imperos CEO Rikke Stampe Skov og selskabets nye CFO Morten Lehmann Nielsen, der vil præsentere highlights fra regnskabet og give et indblik i forventningerne til 2022.

Onsdag den 23. marts kl. 12:00 - 12:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med SKAKO og Impero.