HC Andersen Capital Events 24/08: Mød topledelsen i Qlife, Netcompany, OrderYOYO, Audientes og SP Group

Qlife - Presentation of Q2 2022
Meet and ask questions to Qlife Holdings CFO Kasper Roussøe Thursday 24 August at 09.30.

The event will focus on the recently released Q2 report and especially the turnout of the restructuring program and transformation into a new business model.

Qlife Holding AB is a med-tech group that strives to revolutionize the market for clinical biomarkers and virus tests. By enabling tests at home as a complement to tests in healthcare, access to important health information is facilitated, which can contribute to better treatment and potentially prevent diseases. Qlife Holding was formed in October 2019 and received the certification ISO 13485:2016 the same year, which means that Qlife meets all requirements for the manufacture and sale of in-vitro diagnostic analyzers and reagents. The first capsules in the company's product, Egoo.Health Platform was CE marked for professional use in early 2020. The company has patent protection for key parts of its technology.

Disclaimer: HC Andersen Capital receives payment from Qlife Holding for a DigitalIR/Corporate Visibility agreement./ Claus Thestrup 18 August 2023 at 08:39 AM.

Thursday 24  August kl. 09.30 - 10:00

Sign up via link.

Netcompany – Introduktion til aktien
Vi har den store fornøjelse at indbyde til et af vores ”Introduktion til aktien” event med Netcompany, der med en aktuel markedsværdi på omkring DKK 14 mia. er en af de større europæiske IT-konsulenthuse.

Vores virtuelle event med en introduktion til Netcompany finder sted – torsdag d. 24. august kl. 11:00 – og med fra selskabet har vi ledelsen repræsenteret ved CEO André Rogaczewski og CFO Thomas Johansen. De vil give en bred introduktion til selskabet med fokus på bl.a. de primære aktiviteter, enkelte forretningsområder, finansielle mål, samt en kort gennemgang af det seneste regnskab for 2. kvartal 2023. Samtidig vil der som sædvanlig være mulighed for at publikum kan stille spørgsmål.

Netcompany er en dansk IT-virksomhed, der blev grundlagt i 2000. Virksomheden fokuserer på at levere IT-løsninger og konsulentydelser til både offentlige og private kunder. Netcompany tilbyder en bred vifte af services, herunder systemudvikling, digital transformation, cloud-løsninger, dataanalyse og cybersikkerhed. Netcompany blev børsnoteret på Nasdaq Copenhagen i 2018. Selskabet er til stede internationalt i over 10 lande med samlet over 7.500 medarbejdere.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Netcompany for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 10:55 d. 31/07-2023.

Torsdag den 24. august kl. 11:00 - 11:30

OrderYOYO – Presentation of half-year report H1 2023
OrderYOYO har tirsdag den 22. august aflagt halvårsrapporten, der bekræfter hovedtallene og opjusteringen fra selskabets trading update for Q2 2023 den 18. juli. Væsentligt nyt er, at OrderYOYO melder om et positivt cash EBITDA for juni 2023, og positivt cash EBITDA også forventes fremadrettet på kvartalsbasis.

Vi har fornøjelsen af at indbyde til en gennemgang af regnskabet torsdag den 24. august kl. 11:30, hvor OrderYOYOs ledelse vil præsentere regnskabet og svare på spørgsmål fra publikum. Eventet vil foregå på engelsk.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra OrderYOYO for en Digital IR aftale. / Michael Friis 09:18, 22/08-2023.

Torsdag den 24. august kl. 11:30 - 12:00

Audientes – Presentation of Q2 results 2023
Audientes will release its Q2 results on 24 August. On the same day, CEO Steen Thygesen will present the results and answer questions at 14:00 PM.

The first quarter of the year showed modest sales of DKK 0,2m, which was expected after changing strategy and taking the product back from the Indian markets. Due to high uncertainty, the company did not issue any 2023 guidance.

As the company still is seeking capital to close the funding needs, news on the size of funding and initiatives is more in focus, than the current sales figures, hereunder the refinancing or prolongation of the existing bridge loan of DKK 5.5m.

Since the Q1 report, the company has announced the following steps on this front; A loan of DKK 0,75m to fund the short-term business, taking steps to bring down the cost base, and on the back of the new cost structure, announcing an indicative target for funding needs over the next 12 months of DKK 5-6m. After entering the Chinese market through a partnership, Audientes received a capital injection of DKK 1m from their Chinese partner.

On the last day of the quarter, the company announced that the bridge loan was prolonged.

Disclaimer: HC Andersen Capital receives payment from Audientes for a Corporate Visibility/Digital IR subscription agreement. /Michael Friis 11:30, 31/07-2023.

Torsdag den 24. august kl. 14:00 - 14:30

SP Group - Præsentation af halvårsregnskabet 2023
SP Group aflagde regnskab for 2. kvartal 2023 onsdag den 23. august, der kom ud under sidste års niveau, og resulterede i en nedjustering af forventningerne til 2023.

Således venter SP Group nu en omsætningsvækst på 0-10% fra tidligere 5-15%. Forventningerne til EBITDA-margin er uændrede på 16-19% imens EBIT-margin sænkes til 7-10% fra tidligere 9,12%.

Konsensusforventningerne lå ifølge Refinitiv før regnskabet på en omsætningsvækst i 2023 på 4,7%, og altså i den lave ende af intervallet.
Konsensus på EBITDA-margin lyder på 18,0%. Det skal dog bemærkes, at der her kun er tale om et enkelt analytikerestimat.

Selve regnskabet for 2. kvartal 2023 viser et omsætningsfald på 2,6% y/y til DKK 662,8 mio. imod DKK 680,4 mio. i samme kvartal året før. På halvåret er omsætningsfaldet 2,2%.

EBITDA falder med næsten 15% y/y til DKK 102,6 mio. i 2. kvartal 2023. Nedgangen på EBITDA på halvåret lyder på 7,8%. EBITDA-margin ligger i 2. kvartal 2023 på 15,5% imod 17,6% sidste år. På halvåret lyder de tilsvarende tal for i år og sidste år henholdsvis 16,8% og 17,8%.

Resultat før skat (EBT) realiseres på DKK 39,5 mio. imod DKK 70,5 mio. i samme kvartal sidste år. Det er en nedgang på ca. 44% i kvartalet og ca. 30% på halvåret.

Vi har torsdag den 24. august kl. 14:30 fornøjelsen af at indbyde til en gennemgang af regnskabet med CEO Frank Gad, som vil sætte flere ord på den aktuelle nedgang, og svare på spørgsmål.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra SP Group for en Digital IR aftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 16:24 d. 23/08-2023

Torsdag den 24. august kl. 14:30 - 15:00