HC Andersen Capital Events 24/3: Mød topledelsen i Scandinavian Medical Solutions, Virogates og Audientes

HC Andersen Capital afholder i dag en række digitale events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

Scandinavian Medical Solutions - Deep Dive: Rental
Nynoterede Scandinavian Medical Solutions har for nyligt søsat et nyt initiativ om at udbygge det eksisterende forretningskoncept til også at omfatte mobile udlejningsløsninger af udstyr og herved imødekomme stigende kundebehov for øjeblikkelige og mere fleksible løsninger.

Selskabet er i gang med at skalere organisationen og har ansat en Head of Medical Solutions, der skal lede det nye forretningsområde. Dette er på linje med selskabets fremlagte vækstplan i forbindelse med børsnoteringen og en del af at nå målet om en samlet omsætning på DKK 120-130 millioner og EBITDA på
DKK 18-22 millioner i regnskabsåret 2023/2024.

Til dette event vil fokus derfor være på det nye forretningsområde, hvor CEO Jens Krohn vil dykke ind i forretningsområdet og mulighederne for Scandinavian Medical Solutions. Som altid vil der også være mulighed for at stille øvrige spørgsmål til CEO.

Torsdag den 24. marts kl. 11:00 - 11:30

Virogates - Præsentation af årsregnskabet
ViroGates aflagde d. 23. marts regnskab for 4. kvartal 2021 og hele 2021, og topledelsen deltager i den anledning i et digitalt event kl. 12:00 hos HC Andersen Capital.

Her vil selskabets CEO Jakob Knudsen gennemgå regnskabet, besvare spørgsmål og herudover give en update på selskabets aktiviteter generelt, blandt andet i forhold til den igangværende kommercielle udrulning af selskabets primære diagnostiseringsprodukt suPARnostic TurbiLatex.

Produktet bruges på hospitaler til at måle suPAR niveauerne hos patienter, idet dette kan være med til at der at hjælpe personalet med at vurdere, hvorvidt der er behov for at indlægge patienten eller kan hjemsendes. ViroGates er endvidere i gang med udvikling af et Point Of Care produkt, suPARnostic POC+, der kan anvendes i ambulancer og hos praktiserende læger.

Torsdag den 24. marts kl. 12:00 - 12:30

Audientes - Præsentation af årsrapporten 2021
Audientes måtte i forbindelse med deres 3. kvartalsrapportering nedjustere forventningerne til indeværende års omsætning. Dette skyldes primært udfordringer med opstart masseproduktion samt udfordringer i den globale forsyningskæde.

Selskabet så dog god mulighed for, at det udskudte salg ville kunne indhentes i 2022. Siden disse meldinger, har vi fået nyheder om første fase af masseproduktion og første afskibning af høreapparater medio januar. Fokus vil derfor i regnskabet være på, om problemerne er ryddet af vejen, og om det fortsat er selskabets forventninger at indhente det tabte.

Audientes er en dansk-baseret virksomhed, der producerer og sælger et mere overkommeligt, smart og selvjusterende høreapparat, der er klar til brug ud af kassen. Produkterne er målrettet mod håndkøbsmarkedet (OTC) globalt, men med fokus på Indien og USA som de primære første lanceringslande. Et mere overkommeligt prissat høreapparat er rettet mod et stort og uudnyttet marked, hvor over 500 mio. mennesker globalt lider af høretab og ikke har råd til de nuværende produkttilbud.

Torsdag den 24. marts kl. 14:00 - 14:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med Scandinavian Medical Solutions, Virogates og Audientes.

HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet.
#DemocraticIR - HC Andersen Capital arbejder for at demokratisere adgangen til det finansielle marked.