HC Andersen Capital Events 25/3: Mød topledelsen i FirstFarms og Better Collective

HC Andersen Capital afholder i dag en række digitale events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

FirstFarms - Præsentation af årsregnskabet 2021
FirstFarms A/S har i onsdags offentliggjort sit fulde årsregnskab for 2021 samt nye forventninger til 2022. Det er selskabets bedste resultat siden børsnoteringen i 2006 drevet af bl.a. høje afgrødspriser og frasalg af jord, mens de lave priser på grise dog har givet en vis modvægt.

Både realiseret EBITDA og EBIT for 2021 var meldt ud tidligere på måneden og lander, som det således var kendt for markedet, på henholdsvis DKK 114 mio. og DKK 70 mio., hvilket var i den høje af de tidligere udmeldte forventninger. Det svarer til EBITDA- og EBIT-margins på 30,8% og 18,9%. Til sammenligning lå de to tal på 32,2% og 17,4% i 2020.

Omsætningen for 2021 lyder på DKK 369,5 mio. svarende til en omsætningsvækst på 18,2%, og tæt på en fordobling over en 5-års periode.

For 2022 guider FirstFarms for EBITDA og EBIT på henholdsvis DKK 80-120 mio. og DKK 35-75 mio., men fremhæver selv krigen i Ukraine som en usikkerhedsfaktor. Godt nok er man ikke direkte berørt, da FirstFarms bedrifter er lokaliseret i Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn og Rumænien, men de afledte effekter kan tage til over tid.

Der foreslås et udbytte på DKK 0,85 pr. aktie svarende til en yield omkring 0,9% ved det aktuelle kursniveau. Det samlede udbytte på DKK 6,7 mio. udgør ca. 20% af årets overskud, så den primære del af resultatet geninvesteres altså i selskabet.

Hør ledelsens udlægning af året, når vi har CEO Anders Holger Nørgaard og CFO Michael Hyldgaard igennem til en præsentation. Her er der også mulighed for at stille spørgsmål og høre om forventningerne til 2022.

Fredag den 25. marts kl. 10:00 - 10:30

Better Collective - US Deep Dive
For nylig rapporterede Better Collective om imponerende væksttal i deres 4. kvartal og helårsrapport. På det seneste har en stor del af Better Collectives vækst været drevet af deres amerikanske aktiviteter, som er blevet udvidet i takt med, at individuelle amerikanske stater har liberaliseret online-betting i de seneste år.

Better Collective har positioneret sig godt til at udnytte den positive markedsudvikling ved at opkøbe en række amerikanske aktører i branchen, senest købte de Action Network for 240 mUSD.

For at præsentere Better Collectives amerikanske rejse, drift og plan for fremtiden, og for at belyse den generelle udvikling på det nordamerikanske marked, afholder vi et arrangement med medstifter og CEO Jesper Søgaard. Eventet vil foregå på engelsk.

Fredag den 25. marts kl. 11:30 - 12:00

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med FirstFarms og Better Collective.

HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet.
#DemocraticIR - HC Andersen Capital arbejder for at demokratisere adgangen til det finansielle marked.