HC Andersen Capital Events 27/6: Mød topledelsen i Roblon og NNIT

Roblon - Præsentation af Q2 kvartalsregnskabet
Roblon har udsendt regnskab for H1 2021/22, der også indeholder en opjustering af helårsforventningerne efter et bedre end ventet halvår.

Således venter Roblon nu at realisere en omsætning i 2021/22 på DKK 360-390 mio. (fra tidligere DKK 330-370 mio.). På EBITDA og EBIT hæves den nedre del af intervallet. EBITDA ventes nu i intervallet DKK 17-27 mio. (fra DKK 8-27 mio.) imens EBIT ventes på DKK -10 til DKK 0 mio. (fra DKK -17 til 0 mio.).

Omstruktureringsomkostninger er uændrede på DKK 8 mio. Opjustering kommer som nævnt på baggrund af en god start på året, hvor de første seks måneder har været bedre end forventet. Omsætningen i H1 2021/22 vokser således med omkring 73% til DKK 178,1 mio. EBITDA er nu positiv med DKK 12,6 mio. imod DKK -18,6 mio. sidste år. Samme med EBIT der med DKK -0,5 mio. lige rammer omkring de nul imod et negativt resultat sidste år på DKK 28,2 mio.

Både ordretilgang og ordrebeholdning udvikler sig også i den rigtige retning. Førstnævnte lander på DKK 207,1 mio. imod DKK 150,4 mio. sidste år imens sidstnævnte ligger på DKK 103,4 mio. – op fra DKK 73,1 mio. Aktien blev på udsendelsesdagen belønnet med et plus på 7% til kurs DKK 137,50 pr. aktie. Aktien er dermed stort set uændret på året imens OMX Small Cap indekset er i minus med 9-10% år-til-dato.

Mød CEO Lars Østergaard og CFO Carsten Michno, der vil tage os igennem halvåret, og hvad der har drevet opjusteringen af helårsforventningerne.

Mandag den 27. juni kl. 11:00 - 11:30

NNIT - Frasalg af infrastrukuraktiviteter - Skærpet fokus på kerneforretningen
Med et frasalg af infrastrukturaktiviteterne, der udgør næsten halvdelen af forretningen, skærper NNIT fokus på kerneområderne inden for life science og kritiske forretningsapplikationer for at løfte væksten og indtjeningen fremover.

Mød topledelsen og bliv klogere på transaktionens del-elementer og dermed, hvad der driver prisen, rationalet bag, og hvad det betyder for den fremtidige forretning. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål live.

OBS. Eventet foregår på engelsk.

Mandag den 27. juni kl. 16:15 - 16:45

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra de nævnte selskaber for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale.