HC Andersen Capital Events 28/02: Mød topledelsen i MT Højgaard Holding, Penneo & BankNordik

MT Højgaard Holding - Præsentation af årsrapporten 2022
MT Højgaard Holding har offentliggjort årsregnskab for 2022 den 23. februar, hvor selskabet indfrier forventningerne, ligesom der er udsigt til fortsat vækst i omsætning og indtjening i 2023. Således realiserer selskabet en omsætning i 2022 på DKK 8,7 mia., svarende til en vækst på 24%, og over de senest udmeldte forventninger på ”i niveauet DKK 8,5 mia.”. Driftsresultatet før særlige poster vokser med markante 60% til DKK 276 mio. imod forventningerne på ”i niveauet DKK 260 mio.”.

For 2023 guider MTHH for en omsætning på DKK 9,0-9,5 mia. (vækst på 4-10%), og et driftsresultat før særlige poster på DKK 300-325 mio. (vækst på 9-18%).

I den forbindelse indbyder vi til en præsentation af regnskabet med CEO Henrik Mielke og den nytiltrådte CFO Rasmus Untidt, der også vil opdatere os på selskabets aktuelle strategi.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Tryg for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 09.31 d. 23/02-2023.

Tirsdag den 28. februar kl. 11:00 - 11:30

Penneo - Presentation of annual report 2022
Penneo reports its annual report for 2022 and announces its financial guidance for 2023 on 28 February 2023. Penneo’s CEO Christian Stendevad and CFO Casper Nielsen Christiansen will present the annual report today in a virtual live event followed by a Q&A session.

Disclaimer: HC Andersen Capital receives payment from Penneo for a Digital IR/Corporate Visibility subscription agreement. /Kasper Lihn 17:35, 27 februar 2023.

Tirsdag den 28. februar kl. 13:00 - 13:30

BankNordik - Præsentation af årsregnskabet 2022

BankNordik har fredag den 24. februar offentliggjort årsregnskab for 2022, der kommer ud på niveau med de tidligere udmeldte forventninger, og melder om endnu et betydeligt udbytte til aktionærerne.

Seneste guidance fra BankNordik lød på et resultat efter skat i 2022 på DKK 160-170 mio. Her realiserer banken et resultat efter skat på DKK 164 mio. Her lå 2021 dog betydeligt højere med DKK 272 mio. som følge af ekstraordinære indtægter og negative kursreguleringer, der trak 2022 ned. For 2023 meldte banken allerede ud i slutningen af januar i år, at man venter et resultat efter skat i de nye regnskabsår i intervallet DKK 190-220 mio. Banken fortsætter kapitalreturneringerne og indstiller til et udbytte på DKK 26,04 pr. aktie, der stammer fra både kapitaltilpasning og årets overskud. Det svarer til en yield på 15,5% ved det aktuelle kursniveau.

Vi har fornøjelsen af at indbyde til en gennemgang af regnskabet og en snak om de nye forventninger med bankdirektør Arní Ellefsen og Turið Finnbogadóttir Arge.

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra BankNordik for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 14.48 d. 24/02-2023.

Tirsdag den 28. februar kl. 14:00 - 14:30