HC Andersen Capital Events 31/08: Mød topledelsen i Hafnia, SP Group, Hydract & Omnicar

Hafnia - Præsentation af H1 2022
Hafnia offentliggjorde i sidste uge et ikke overraskende stærkt Q2 2022, der er det bedste i selskabets historie, men samtidig allerede nu, ifølge selskabet, ser ud til at blive overgået af Q3 2022.

Hafnia realiserede i Q2 2022 en omsætning målt som TCE på USD 348,3 mio., imod USD 163,4 mio. i Q1 2022. I forhold til samme kvartal året før, er der tale om en vækst på 240%. Konsensus for Q2 2022 lå ifølge Refinitiv på USD 342,7 mio.

EBITDA realiseres på USD 257,7 mio. imod USD 87,5 mio. i Q1 2022 og USD 37,9 mio. i Q2 2021. Resultatet for perioden hedder USD 186,2 mio. - igen markant over Q1 2022 på USD 21,3 mio. og Q2 2021 på USD -11,2 mio.

Hafnia fortsætter udbyttebetalingerne denne gang med USD 0,1862 pr. aktie eller NOK 1,80 pr. aktie – op fra USD 0,021 pr. aktie ved Q1 2022. Udbyttet for Q2 2022 svarer til et yield på 3,95% ved det aktuelle kursniveau.

Mød og stil spørgsmål til CEO Mikael Skov, der vil gennemgå regnskabet og give sit syn på, hvad der pt. driver det stærke marked indenfor produkt tank.

Onsdag den 31. august kl. 10:00 - 10:30

SP Group - Præsentation af Q2/H1 2022
SP Group offentliggjorde den 26. august regnskab for 1. halvår 2022 med en pæn toplinje fremgang og en endnu stærkere indtjeningsfremgang. Momentum synes dog at aftage lidt i 2. kvartal 2022, og forventningerne til 2022 fastholdes uændret.

Således vokser omsætningen i 2. kvartal 2022 med 6,2% eller omkring DKK 40 mio. til DKK 680,4 mio. Omsætningsvæksten på halvåret lyder på 13,1% til DKK 1.400,5 mio. – altså er tilvæksten her omkring DKK 162 mio.

Samme tendens ses på EBITDA, der vokser med 14% i kvartalet imod 18,6% på halvåret. EBITDA i Q2 2022 på DKK 119,9 mio. svarer til en margin på 17,6% imod 16,4% i samme periode året før og 17,8% på H1 2022. Af meddelelsen fremgår, at det er volatile råvarepriser og force majeure krav i relation til Corona, der har givet udfordringer, men også at dette ventes indhentet med lidt forsinkelse via prisstigninger overfor kunderne.

SP Group fastholder sin helårsguidance 2022, der lyder på en omsætningsvækst på 5-15%. EBITDA-margin ventes at ligge på 16-18%. Resultat før skat guides i et niveau omkring 9-12%.

Mød og stil spørgsmål til CEO Frank Gad, der tager os igennem regnskabet.

Onsdag den 31. august kl. 12:00 - 12:30

Hydract - Præsentation af H1 2022
Hydracts resultater for første halvår 2022 var præget af makroøkonomiske usikkerheder, der betød, at forventede større projekter ikke kom i første halvår 2022. Derfor blev 2022 guidance kraftigt reduceret, og de langsigtede forventninger forskudt med et år. Trods besparelser, der modvirker den lavere end ventede aktivitet, får selskabet brug for yderligere kapital. Mød og stil spørgsmål til topledelsen i Hydract, der vil præsentere regnskabet, og hvor fokus er rettet mod kapital situationen og mulige løsninger samt selskabets pipeline i relation til den opdaterede 2022 og 2023 guidance.

Hydract er en dansk GreenTech virksomhed, der har udviklet en digital, programmerbar og patenteret vandhydraulisk ventil, der kan anvendes  i føde- og drikkevareindustrien og reducere CO2 gennem lavere energiforbrug, give indirekte vandbesparelser samt øge hastigheden til markedet.

Onsdag den 31. august kl. 13:00 - 13:30

______________________________________

Event in english

OMNICAR – Q2 UPDATE 2022
OmniCar’s Q2 results showed a growth rate of 383% year-on-year, with both the business line OmnicarSale (online sale of used E-cars) and OmnicarService showing strong growth. Furthermore, the company announced a capital injection of SEK 14.4m from new strategic investors to support the growth plan.

We will host an event with the management on Wednesday at 3:30 PM, where we will dive deeper into the financials of the second quarter and look at the capital situation, where the company is still investing in growth, especially in the capital intense business line OmicarSale.

Sign up via. link