HC Andersen Capital Events 31/3: Mød topledelsen i GreenMobility og Danish Aerospace Company

HC Andersen Capital afholder i dag en række spændende events, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

GreenMobility - Præsentation af årsrapporten 2021
GreenMobility A/S aflagde i går 2021 regnskab, hvor hovedtal og 2022 guidance dog allerede var fremlagt i forrige uge.

Omsætning landede på DKK 62,4 mio. svarende til en 80% vækst og inden for guidance på DKK 60-70 million. Nettoresultat udviste et tab DKK 51,6 mio. en forbedring i forhold til 2020 på DKK 59,7 mio. og bedre end guidance om et tab på DKK 55-65 million.

Dermed viste selskabet fortsat evne til at spare på omkostninger i en periode, hvor nedlukninger stadigvæk har haft en vis effekt på toplinjen. Omsætningsguidance for 2022 er på DKK 100-110 mio. og dermed en vækst på 60-75%.

Nettoresultatet forventes at være et lidt større tab end i 2022 på DKK 60-70 mio., hvilket dog skal ses i lyset af en større ekspansion på både byer og antal af biler end i 2021. Hvor 2021 væksten primært ser ud til at være trukket af bedre metrikker på de enkelte biler med 80% vækst i omsætningen, men kun 33% og 38% vækst i antal ture og kunder, vil 2022 igen vokse mere på flåden, og dermed en vækst, der kommer med en højere pris.

"Dermed ikke nogen stor overraskelse i, at nettotabet udvides på trods af en højere omsætning. Ser vi på de enkelte lande/byer er de første to byer København og Århus fortsat i fjerde kvartal positive på indtjeningsniveau, og selvom omsætning per bil (måned) i København er fladet ud, skyldes det, at flåden er udvidet.

Finland og Sverige skuffer en smule på udviklingen i omsætning per bil, mens Belgien fortsat viser godt momentum. En del af dette kan tilskrives Corona i fjerde kvartal, især i Finland, hvorimod Sverige måske kræver en forklaring
." siger Aktiechef, Michael Friis.

Der guides om lancering i 2-4 nye byer i 2022.

Hvor mange nye biler, der forventes total set angives dog ikke. Dette kan være relevant i et år, hvor der fortsat kan være pres på at skaffe nye biler.

Dette, og hvor meget af væksten i 2022, som skal drives af flådevækst eller bedre metrikker på bilerne, er noget af det, vi vil spørge lidt ind til, til dagens event med Group CFO Anders Wall, hvor du også kan stille dine spørgsmål.

Torsdag den 31. marts kl. 10:00 - 10:30

Danish Aerospace Company - Præsentation af årsrapporten 2021
Danish Aerospace Company (DAC) offentliggjorde mandag regnskab for 2021. I 2021 faldt omsætningen til DKK 20,4 millioner (DKK 22,1 millioner i 2020), mens EBITDA endte på DKK 2,2 millioner i 2021 (DKK 3,0 millioner i 2020). Dette var på linje med de nedjusterede forventninger for 2021.

Faldet i omsætning og EBITDA tilskrives primært forsinkelser i aktiviteter og indgåede kontrakter. I relation til dette er det vigtigt, at DAC i regnskabet melder om ingen mistede ordrer i perioden, og en omsætning på DKK 1,7 millioner og relateret indtjening på DKK 0,8 millioner er skubbet ind i 2022. Dermed ville DAC have nået de oprindelige omsætningsforventninger og EBITDA guidance for 2021 uden disse forsinkelser.

Med et voksende kommercielt rummarked, særligt i USA med planer om kommercielle rumstationer, ser DAC ind i et potentielt voksende marked for selskabets motions-, helbredsovervågnings- og weareble-teknologier. Finansielt forventer DAC i 2022 at løfte omsætningen til niveauet DKK 24-27 millioner (18-32% vækst) samt lande et driftsresultat (EBITDA) i niveauet DKK 3-4 millioner.

Mød og stil spørgsmål direkte til Danish Aerospace Companys CEO Thomas A.E. Andersen, der vil præsentere highlights fra 2021 og forventningerne for 2022.

Torsdag den 31. marts kl. 13:00 - 13:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med GreenMobility og Danish Aerospace Company.