HC Andersen Capital Events 5/4: Mød topledelsen i Risma Systems

HC Andersen Capital afholder i dag et digitalt event, hvor du kan møde og stille spørgsmål direkte til topledelsen. Det er frit for alle og gratis at deltage.

Risma Systems - Præsentation af årsregnskabet 2021
Risma Systems var den. 25 marts ude med regnskabet for 2021, hvor annual recurring revenue (ARR) lander på DKK 15,3 millioner svarende til en ARR-vækst på 20%. Det er indenfor de senest kommunikerede forventninger på mellem DKK 15-15,4 millioner i 2021 (IPO-forventninger var oprindelig på DKK 14,6 millioner).

Øvrige SaaS metrics viser en net ARR retention rate på 97%, herunder en churn rate på 7,8% og et opsalg til eksisterende kunder på 5%. I relation til SaaS metrics kommer RISMA også med tal for den gennemsnitlige customer acquisition cost (CAC), der i 2021 har været på DKK 119.000, mens den gennemsnitlige ARR per nye kunde har været DKK 67.000. Dermed tager det omkring 21 måneder, før omkostningerne til en ny kunde er dækket af ny ARR. Til sammenligning forventer RISMA at kunne fastholde kunderne i 10 år.

EBITDA, eksklusiv IPO-omkostninger, lander på DKK -15,9 millioner i 2021 (IPO-forventninger var på DKK -15,3 millioner) som følge af højere omkostninger end ventet fra flytning af RISMAs hovedkontor.

Forventningerne til 2022 fastholdes om en ARR på DKK 25-28 millioner svarende til en vækst på mellem 63% og 83%. EBITDA guidance er mellem DKK -17 millioner og -19 millioner i 2022.

Nyt i regnskabet er også, at RISMA har sikret sig et lån på DKK 12 millioner, herunder DKK 8 millioner fra selskabets aktionær og bestyrelsesmedlem, Claus Christiansen (ejer ca. 33% af RISMA), samt DKK 4 millioner fra bestyrelsesformand og aktionær Lars Ankjer Jensen (ejer ca. 15% af RISMA). RISMA forventer at blive cash flow positive fra driften fra fjerde kvartal 2023, og lånet løber i 36 måneder. Låneaftalen skal godkendes på RISMAs generalforsamling den 22. april 2022.

Du kan møde og stille spørgsmål til RISMAs ledelse, der vil præsentere regnskabet og give et indblik i selskabets 5 fokusområder og forventningerne til 2022.

Tirsdag den 5. april kl. 11:00 - 11:30

Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling for en #DigitalIR aftale med Risma Systems.