HC Andersen Capital Events 9/5: Mød topledelsen i Tryg, Skjern Bank og Impero

Tryg - Hvordan skaber man innovation indenfor forsikring?
Hvordan skaber man innovation indenfor forsikring? Det er temaet, når vi har fornøjelsen at indbyde til event med Group CCO i Tryg - Johan Kirstein Brammer, der har siddet i Tryg i en årrække med ansvaret for den kommercielle del, og dermed også for udviklingen af nye produkter og services til selskabets kunder.

På Trygs kapitalmarkedsdag i London i november sidste år satte man meget ambitiøse mål for netop innovation. Vi kommer således til at berøre, hvordan Tryg ønsker at udvide det nuværende marked og samtidig opbygge morgendagens marked og følgeligt, hvorledes disse ambitiøse mål opnås.

Tilmeld dig dette deep dive, og bliv lidt klogere på, hvad der sker på innovationsfronten hos et af nordens største forsikringsselskaber.

Mandag den 9. maj kl. 10:00 - 10:30

Skjern Bank - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet
Skjern Bank offentliggjorde i torsdags sit regnskab for 1. kvartal 2022. Banken leverer en solid start på året, men fastholder dog for nu helårsforventningerne til 2022.

Basisresultatet lander på DKK 60,4 mio., svarende til en stigning på 25,8% sammenholdt med samme periode sidste år, og specielt drevet af fremgang i både renteindtægter og specielt på gebyrsiden. Omkostningerne før er også steget lidt, men ikke i samme grad som indtægtssiden.

Banken har dog også oplevet negative kursreguleringer i kvartalet på DKK 13 mio., hvilket er den primære årsag til, at resultat før skat på DKK 44,5 mio. i Q1 2022 er lidt lavere end sidste års DKK 47,2 mio.

Skjern Bank fastholder sine forventninger til 2022 om et resultat før skat på DKK 175-205 mio. samt et basisresultat i niveauet DKK 170-190 mio. Mød CEO Per Munck, der vil sætte ord på regnskabet, og de primære bevægelser ind i 2022.

Mandag den 9. maj kl. 11:00 - 11:30

Impero - Præsentation af Q1 kvartalsregnskabet
Impero var ude med regnskabet for første kvartal 2022 sidste uge. Annual recurring revenue (ARR) er ved udgangen af marts 2022 på DKK 19 millioner svarende til en vækst på 44% i forhold til samme periode sidste år. Forventningerne for 2022 fastholdes trods lidt lavere vækst i kvartalet end ventet som følge af den geopolitiske situation i Europa, der bl.a. har påvirket Imperos pipeline på det tyske marked.

Dykker man ned i Imperos rapporterede SaaS metrics, peger de i en positiv retning set i forhold til sidste år. Opsalg til eksisterende kunder i perioden mellem 31. marts 2021 og 31. marts 2022 var 18% (en stigning fra 14%), og churn/kundeafgang falder til 5% i perioden (tidligere 7%). Dermed forbedres net revenue retention rate (NRR) til 113% (fra 107%). Disse metrics ligger omkring samme niveau som rapporteret i årsrapporten for 2021.

Som følge af Imperos investeringer og skalering af organisationen var EBITDA på DKK -5,1 millioner i første kvartal 2022. Selskabet fastholder forventningerne om EBITDA på mellem DKK -22 millioner og -18 millioner for helåret.

Mød og stil spørgsmål til Imperos CEO, Rikke Stampe Skov og CFO, Morten Lehmann Nielsen, der vil præsentere highlights fra regnskabet samt give en opdatering på markedssituationen.

Mandag den 9. maj kl. 12:00 - 12:30

Disclaimer: HC Andersen Capital har aftale om #DigitalIR med Tryg, Skjern Bank og Impero.

HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet. #DemocraticIR - HC AndersenCapital arbejder for at demokratisere adgangen til det finansielle marked.