HC Andersen Capital lancerer ESG rapportering som nyt forretningsben

Det er dyrt og ressourcekrævende at bemande en ESG afdeling, og derfor kan små og mellemstore selskaber nu outsource ESG rapporten til HC Andersen Capital.

ESG står for Environmental, Social and Governance, og man kan snart ikke åbne nogen medier uden at blive konfronteret med bæredygtighed og krav om ESG rapportering. Men hvem skal lave rapporteringen i virksomhederne? Alene det at skabe et overblik over hvilke krav der er, hvad der giver mening at rapportere, hvordan det skal rapporteres, er jo en full time opgave. ESG bliver et ’need to have’. Der er ingen vej uden om.

HCA etablerer derfor en forretning med fokus ESG/Bæredygtighedsrapportering, så vores kunder undgår at skulle hyre disse kompetencer internt. Vi tilbyder at hjælpe med ESG rapporteringen.

Vi har derfor etableret en forretning med Pernille Friis Andersen, som chef for ESG og Investor Relations Advisory.

Tanken er, at selskaber kan outsource den fulde ESG rapportering til HCA - fra plan til eksekvering og praktisk hjælp til at skrive rapporten. Vi er ikke bange for praktisk arbejde - det handler om, at vi ser en mulighed for at dele viden på tværs af selskaber, så man nemt og relativt billigt kan producere ESG og bæredygtighedsrapportering uden at skulle ansætte en fuldtids medarbejder.

En praktisk løsning på et praktisk problem:

1. HCA kan rådgive og hjælpe dig i gang med ESG rapportering
  2. HCA kan skrive dine ESG politikker
  3. HCA kan stå for ESG rapporteringen – fra hjælp til indsamling af data og CO2 beregning – til færdig tekst og grafisk opsætning

For mere information venligst kontakt:
Tue Østergaard, CEO, HC Andersen Capital
Mobil: 31343964
E-mail: tue@hcandersencapital.dk

Om HC Andersen Capital:
HC Andersen Capital digitaliserer relationen mellem børsnoterede selskaber og investorer. Vi arbejder langsigtet for selskaber, der ønsker mere synlighed i markedet både blandt private og institutionelle investorer. Se mere på www.hcandersencapital.dk  #DigitalIR #DemocraticIR #SustainableIR