HC Andersen Capital øgede omsætningen med 34% i 2022

HC Andersen Capital har aflagt årsregnskab for 2022 og kan rapportere om fortsat vækst og positiv bundlinje.

HC Andersen Capital blev stiftet i 2022 med en mission om at demokratisere og digitalisere investor relations. Det indebærer blandt andet afholdelse af digitale events, hvor alle investorer har adgang til topledelsen i børsnoterede selskaber samt udarbejdelse af kommissioneret research, hvor alle investorer har adgang til aktiekommentarer, Investment case og værdiansættelse.

I 2022 indledte HC Andersen Capital et strategisk samarbejde med det finske børsnoterede selskab, Inderes, der samtidig blev 20% aktionær i HC Andersen Capital. Inderes har eksisteret i 12 år og deler mission og værdier med HC Andersen. Inderes har opbygget en stærk markedsposition i Norden og udviklet en avanceret digital Investor Relations platform. Sammen har vi udviklet den danske platform Inderes.dk, der har potentialet til at blive det primære sted, hvor danske investorer søger aktieinformation og diskuterer nordiske aktier.

Tue Østergaard, CEO HC Andersen Capital udtaler: ”Selvom vi fortsat er en start-up virksomhed, har vi ambitiøse vækstmål og vi ønsker at være profitable hele vejen igennem. Med kun 2 fulde år i bagagen, prøver vi os fortsat frem, eksperimenterer og tilpasser hele tiden forretningsmodellen. Vi er nu et team på ca. 30 personer (svarende til ca. 20 årsværk) og det ligger os meget på sinde at være en attraktiv arbejdsplads med fladt hierarki og fuld fleksibilitet til at arbejde hvorfra i verden man nu befinder sig. Vi vil fortsætte med at udfordre bestående forretningsmodeller inden for finansielle serviceydelser, så længe det skaber værdi for vores kunder."

Læs årsrapporten her: LINK.

CEO, Tue Østergaard
tue@hcandersencapital.dk