Heimstaden udvider med mindre opkøb i det jyske

Report this content

Heimstaden kan nu føje to ejendomme til den hastigt voksende portefølje i Jylland. De to boligejendomme med i alt 42 lejligheder i Gjellerup nær Herning og 40 rækkehuse i Skibet nær Vejle passer perfekt ind i vækststrategi og driftsplatform.

Heimstaden har de seneste år løbende udvidet den jyske portefølje med større og mindre opkøb – og kunne for nyligt løfte sløret for et kommende regionskontor i Aarhus for netop at styrke ejendomsdrift og beboerservice lokalt.

Nu er yderligere to ejendomme føjet til den hastigt voksende portefølje: Toldstedhaven på i alt 3.111 m2 i Gjellerup ved Herning, som tæller 42 lejligheder fordelt på to til fire værelser, og Skibsrækkerne på i alt 4.800 m2 i Skibet nær Vejle, som består af 40 toplans rækkehuse på fire og fem værelser.

“Der er tale om betydeligt mindre – men ikke mindre interessante – køb, end dem vi gik ind i og ud af 2021 med. De to ejendomme repræsenterer et rigtigt højt kvalitetsniveau med betalelige lejeboliger til både små og større familier. Boligerne overtages da også fuldt udlejet, siger transaktionsansvarlig for Heimstaden i Danmark, Peter Kaalund og fortsætter:

“Samtidig er begge ejendomme kendetegnet ved at ligge i spirende lokalmiljøer med en rigtig god beliggenhed i forhold til både nærliggende vækstbyer og til vores øvrige ejendomsportefølje. Det giver en god synergi til den daglige drift og ikke mindst mulighed for at servicere beboerne bedst muligt,” afslutter Peter Kaalund, der ikke lægger skjul på, at flere lignende ejendomme kunne være interessante for Heimstaden og ejendomsselskabets vækststrategi.

Om ejendommene

Toldstedhaven ligger i den populære bydel Gjellerup, 5 km fra Herning centrum.

Ejendommen er opført i 1992 af PFA Ejendomme og består af 42 lejeboliger samt et fælleshus på i alt 3.111 m². Lejeboligerne er placeret fra stue til anden etage og er mellem 62-109 m² fordelt på to til fire værelser, alle med altan eller terrasse.

• Sælger: Jacobsen Group ApS
  • Mægler: Colliers International
  • Juridisk rådgiver: NT Advokater

Skibsrækkerne ligger placeret i naturskønne Skibet, 4 km fra Vejle. Ejendommen består af 40 velholdte rækkehuse i to plan på 120 m², alle med private terrasser.

Rækkehusene har gennemgående gulv til loft vinduer for smukt lysindfald, og med fire til fem værelser er der god plads til hele familien. Ejendommen er opført i 2019 og grænser op til et fint grønt område samt den lokale daginstitution.

• Sælger: Kinnerton Capital
  • Mægler: TrueMarketValue
  • Juridisk rådgiver: NT Advokater

For yderligere information, kontakt:
Marie Honoré, kommunikationschef
Heimstaden Danmark
marie.honore@heimstaden.dk

Peter Kaalund, Director, Head of Investment Denmark
Heimstaden Group
peter.kaalund@heimstaden.com

Om Heimstaden:
Heimstaden er Europas næststørste boligejendomsselskab med cirka 150.000 lejeboliger i 10 europæiske lande. I Danmark ejer, udvikler og forvalter Heimstaden godt 18.000 lejeboliger i mere end 350 boligejendomme.

Gennem omtanke, autenticitet og nytænkning skaber vi værdi for vores ejere og lejere. Vores vision er at forenkle og berige livet gennem boliger med omtanke.

Heimstaden blev grundlagt i Sverige i 1998 og har været etableret på det danske marked siden 2014 (under Fredensborg AS frem til 2015). Heimstaden Danmark tæller i dag godt 280 medarbejdere, der arbejder ud af vores kontorer i København, Odense og Horsens.

www.heimstaden.dk