Hirsehaven åbner i Esbjerg: funklende nyt og fuldt udlejet

I slutningen af januar 2024 slår Hirsehaven i Esbjerg 132 døre op for sine første beboere. Heimstaden Danmarks nyeste boligbyggeri emmer af kvalitet i grønne omgivelser og har derfor været stærkt efterspurgt op til åbningen.

Esbjerg er en by i rivende vækst, hvilket også mærkes af Heimstaden Danmark, når de i slutningen af januar 2024 åbner Hirsehaven. Ejendommen er allerede fuldt udlejet, og de 132 boliger vil snart blive fyldt med liv.

Administrerende direktør i Heimstaden Danmark, Michael Byrgesen Hansen, glæder sig:

– “Vi ser frem til at byde de nye beboere velkommen i Hirsehaven. Med Hirsehaven når vi op på præcis 799 boliger, en række erhvervslejemål og hotellet A Place To i Esbjerg Kommune, og vi glæder os over at bidrage til den positive vækst, som byen oplever i disse år. Jeg vil gerne rose både Esbjerg Kommune og entreprenøren Raundahl & Moesby for et godt samarbejde om at virkeliggøre disse attraktive boliger til gavn for Esbjerg.”

Hirsehaven er fordelt på tre karréblokke med forskellige boligtyper. Der har gennem hele projektet været et stort fokus på at skabe et harmonisk samspil med områdets rekreative omgivelser, samt at opføre moderne og energivenlige boliger. Hirsehaven byder på grønne oaser, en naturlegeplads og et outdoor-fitnessområde. Parkeringsarealet er udstyret med et stort antal el-ladestandere.

For at understøtte den lokale biodiversitet og gøre livet lidt grønnere i Hirsehaven, har landskabsarkitektfirmaet Land+ arbejdet på at integrere en såkaldt LAR-rende (Lokal Afledning af Regnvand), som munder ud i en mindre sø. Det opsamlede regnvand skaber frisk drikkevand til de lokale dyr og skaber også optimale levesteder for forskellige vådtilpassede planter. De strukturelle elementer, såsom den lille sø, områdets mange skråninger og bakker, bidrager til et varieret og smukt landskab.

Hirsehaven har haft et stort fokus på bæredygtighed gennem hele byggeprocessen og bliver DGNB Guld-certificeret.

For yderligere information kontakt

Frederik Berling, Group Head of Corporate Communications

E-mail: media@heimstaden.com

___

Heimstaden er et af Europas ledende boligejendomsselskaber og -investor med cirka 163.000 lejeboliger i ni lande. H
eimstaden køber, udvikler og forvalter lejeboliger i et evighedsperspektiv. Gennem omtanke, autenticitet og nytænkning, skaber Heimstaden værdi for vores ejere og lejere og udlever vores vision om at skabe boliger med omtanke – for en enklere og bedre hverdag. Hele koncernen tæller godt 2.100 ansatte i ni lande. Heimstaden Danmark har 250 medarbejdere fordelt over hele landet.

Læs mere på www.heimstaden.dk