Steen Lønberg Jørgensen ny Head of Capital Raising and Client Relations i Heimstaden

Report this content

Steen Lønberg Jørgensen starter i dag som Head of Capital Raising & Client Relations og bliver en del af direktionen i Heimstaden.

Steen kommer fra stillingen som Partner og Head of Fund Raising & IR i Copenhagen Infrastructure Partners (CIP). Gennem de sidste syv år har Steen været afgørende for at opbygge et stærkt investor relations team i CIP med afdelinger i Europa, Nordamerika, og Asien. Derudover har han været en stærk drivkraft for at løfte CIP til en ledende markedsposition indenfor fonde for vedvarende energi. Steen var i CIP ansvarlig for at rejse mere end 15 milliarder EUR i kapital til CIPs fonde fra over 125 institutionelle investorer fra 18 lande.

Heimstaden er Europas næststørste boligejendomsselskab med cirka 155.000 lejeboliger i 10 lande og en samlet porteføljeværdi på 342 milliarder SEK. Heimstaden har gennem de seneste tre år rejst mere end 60 milliarder SEK i institutionel kapital, som har gjort det muligt at vækste bæredygtigt og opnået en BBB-rating.

-“Vi vil fortsætte vores vækst gennem partnerskaber med ledende institutionelle investorer, som deler Heimstadens filosofi for langsigtet og bæredygtige investeringer, samt vores målsætning om høj operationel kvalitet og fokus på langsigtet værdiskabelse. Vi byder Steen velkommen og ser frem til at drage nytte af hans store erfaring og stærke resultater, dybe forståelse for markedet og vores produkter, samt evne til at bygge relationer og skabe værdi for investorerne,” udtaler CEO for Heimstaden Patrik Hall.

-”Heimstadens ledende markedsposition i Europa og finansielle resultater viser forretningsmodellens styrke med en skalerbar, robust forretning, bygget og drevet af et kompetent team. Det giver et fremragende udgangspunkt for at Heimstaden kan fortsætte succesen og rejse kapital fra institutionelle investorer. Virksomhedens fokus på boliger med omtanke for beboerne, evighedsperspektiv på ejerskabet af ejendomsporteføljen, kombineret med en fuldt integreret kundecentreret forretningsmodel er fundamentet for succesen. Heimstadens bæredygtige og profitable vækst på tværs af Europa er imponerende, og jeg glæder mig til at komme med ombord,” siger Steen Lønberg Jørgensen.

For yderlige oplysninger kontakt Frederik Stentoft Berling, 21 30 94 89, frederik.berling@heimstaden.dk

Heimstaden er et af Europas ledende boligejendomsselskaber og -investor med cirka 155.000 lejeboliger i 10 lande og en samlet porteføljeværdi på 342 milliarder svenske kroner. Vi køber, udvikler og forvalter lejeboliger i et evighedsperspektiv. Guidet af vores skandinaviske arv og vores værdier, Care, Dare & Share, udlever vi vores vision om at skabe boliger med omtanke – for en enklere og bedre hverdag. Heimstaden er noteret på Nasdaq First North Growth Market.

Læs mere på
www.heimstaden.com.