Hemtex afvikler alle butikker i Danmark

Tekstilkæden Hemtex har i 2009 gennemført et grundigt analysearbejde vedrørende koncernens markedssituation i Sverige og i udlandet. Med dette som baggrund meddeler Hemtex i dag, at man nu gennemfører en ansvarsfuld afvikling af sin tilstedeværelse i Danmark med undtagelse af de franchiseejede butikker. Tabet i Danmark beløb sig til 27 mio. SEK forrige år.

”Afviklingen af virksomheden i Danmark er beklagelig, men samtidig en nødvendig foranstaltning for at muliggøre, at det nye Hemtex skal tage form. Hemtex gennemgår en fornyelse med en tydeligere orientering mod et nyt butikskoncept og et mere moderne sortiment”, siger Hemtex’ administrerende direktør Erik Gumabon. En ansvarsfuld afvikling af butikkerne betyder, at Hemtex kommer til at følge de eksisterende aftaler og leve op til de høje krav, der stilles til arbejdsgivere med hensyn til information og alle forpligtelser over for medarbejderne. Forhandlinger vedrørende lokale kontrakter indledes omgående, og i takt med denne proces vil den kommende afvikling blive gennemført. Hemtex har sammenlagt 9 koncernbutikker og to franchiseejede butikker i Danmark. Antallet af medarbejdere er 64 personer.