HILTI KONCERNEN OPLEVER STÆRK SALGSVÆKST

Report this content

Hilti Koncernen har opnået et resultat på næsten 6 milliarder CHF i 2021, 12,1 procent mere end sidste års resultat. I lokale valutater svarer stigningen i omsætningen til mere end 12,2 procent.

“Opsvinget i byggebranchen fortsatte i løbet af de sidste fire måneder af 2021. Vi var i stand til at fastholde tocifret vækst i et relativt stabilt valutamiljø og fuldt ud kompensere for det coronavirus-relaterede fald i salget fra det foregående år. Det har givet os mulighed for at afslutte året et godt stykke over niveauet før krisen i lokale valutaer," forklarer administrerende direktør Christoph Loos.

I Europa steg salget med 13,8 procent i lokale valutaer. Især Middelhavslandene oplevede en klar fremgang. Amerika genererede også en tocifret vækst på 10,5 procent, hvor Latinamerika leverede uforholdsmæssigt store resultater. I Asien/Stillehavsområdet steg salget med 8,9 procent. Især Sydøstasien havde stadig udfordringer med alvorlige COVID-19-relaterede restriktioner. De østeuropæiske lande bidrog primært til den markante stigning på 12,3 procent i regionen Østeuropa / Mellemøsten / Afrika. På grund af igangværende udfordringer havde Golfstaterne ikke overraskende svært ved at vækste, mens Tyrkiets valutadevaluering havde en negativ indvirkning.

På trods af COVID-19, vedvarende udfordringer i den globale forsyningskæde og aktuelle politiske spændinger forventer Hilti Koncernen en positiv udvikling i byggebranchen i 2022 og sigter igen efter tocifret salgsvækst.

2021 salgsvækst i forhold til året før
2021i CHF millioner 2020i CHF millioner Ændring i CHF (%) Ændring i lokalevalutaer (%)
Europa 3,128 2,718 15.1 13.8
Amerika 1,526 1,405 8.6 10.5
Asien/Stillehavet 732 670 9.3 8.9
Østeuropa / Mellemøsten / Afrika 592 539 9.8 12.3
Hilti Koncernen 5,978 5,332 12.1 12.2

Bemærk: Det fulde forretningsresultat for 2021 vil blive offentliggjort den 18. marts 2022.

Om Hilti

Hilti Koncernen forsyner den verdensomspændende bygge- og energiindustri med teknologisk førende produkter, systemer, software og tjenester. Med omkring 31.000 teammedlemmer i over 120 lande står virksomheden for direkte kunderelationer, kvalitet og innovation. Hilti genererede et årligt salg på næsten 6 milliarder CHF i 2021. Hilti-koncernens hovedkvarter har været placeret i Schaan, Liechtenstein, siden det blev grundlagt i 1941. Virksomheden er privatejet af Martin Hilti Family Trust, som sikrer dets langsigtede kontinuitet. Hilti Groups strategiske orientering er baseret på en omsorgsfuld og præstationsorienteret kultur og målene om at skabe entusiastiske kunder og opbygge en bedre fremtid.

Tags: