• Hilti DK/

Hilti og Trackunit annoncerer strategisk partnerskab for effektivt at eliminere nedetid

Report this content

Hilti og Trackunit har annonceret et strategisk partnerskab for at fremme digital transformation i byggebranchen. Partnerskabet er fokuseret på at tilføre en global skala til tracking af værktøj og udstyr. Sammen med Trackunit, der er førende inden for flådestyring, kan Hilti nu styrke sin ON!Track-løsning. Samtidig vil Trackunit-platformen blive styrket med yderligere værktøjsrelaterede data. Partnerskabet søger også at udvide det stadigt voksende netværk af Trackunit-enheder, hvilket giver øgede forbindelsesmuligheder verden over via avanceret Bluetooth-teknologi. Det gør det muligt for industrien at registrere tags på mindre værktøj og materiel, opnå indsigt fra værktøjs- og materiel-data og tilbyde en integreret kundeoplevelse på tværs af platforme.

“Forbindelsesmuligheder ændrer hurtigt vores branche. Vi er glade for gennem dette unikke partnerskab at kunne udnytte vores fælles ekspertise til også yderligere at forbinde værktøjer, maskiner og servicevarevogne omkring byggepladser i den nærmeste fremtid – og i sidste ende give kunderne innovative og integrerede løsninger, som forbedrer deres produktivitet og rentabilitet,” udtalte Michael Neidow, EVP hos Hilti og chef for Tool Services Business Unit.

Partnerskabet er en fælles ambition om at øge produktiviteten og eliminere nedetid i branchen. Det markerer også en ny frontlinje for digitalisering i byggeriet med fokus på værktøj og materiel.

“Ved at indgå partnerskab med den globale markedsleder Hilti, kan vi yderligere realisere den kollektive digitale transformation af vores branche. Sammen er vi i en unik position til at hjælpe kunderne med at få indsigt fra let materiel og værktøj, hvilket giver rig mulighed for beslutningstagning, effektivitet og kontinuerlig læring. Partnerskabet går langt videre end standard ISO-feeds og opbygger en dyb integration, hvor dataindsigt gøres tilgængelige på tværs af de to platforme i realtid. Integrationen leverer en standardiseret og stærkere kundeoplevelse ud af boksen – hvilket eliminerer behovet for brugerdefineret konfiguration og dyre it-integrationer,” udtalte Søren Brogaard, administrerende direktør i Trackunit.

Hilti giver markedsrækkevidde til en veletableret Trackunit-løsning og udvider det globale netværk. Trackunit servicerer nogle af verdens største OEM'er, udlejningsfirmaer og entreprenører og med dette strategiske partnerskab giver Hilti adgang til eftermonteringsmarkedet og mellemmarkedet for udvidelse af Bluetooth-netværket. Med dataudvekslingsmodellen vil Trackunit også styrke sit tilbud om at dække strømløst materiel og udstyr for deres eksisterende kunder. Dataindsigt bliver nu gjort tilgængelig på tværs af de to platforme i realtid, så værktøj, der er registreret i Hiltis ON!Track-system, kan ses på Trackunit-platformen, og tunge maskiner udstyret med Trackunit-hardware kan ses i ON!Track.

Partnerskabet vil gøre det muligt for Hilti at udvide sin ON!Track-løsning ud over let materiel til også at dække tunge maskiner og samtidig skabe en innovativ løsning til varevogns-lagerstyring for alle kundekategorier i byggebranchen. Dette er en god kombination, fordi det løfter kundeoplevelsen til det næste niveau ved at sikre, at værktøj og dataindsigt er tilgængelige på begge platforme. Du kan forvente yderligere meddelelser om partnerskabet i de kommende 24 måneder.

Om Hilti

Hilti-koncernen leverer teknologisk førende produkter, systemer, software og tjenester til bygge- og energiindustrien verden over. Med omkring 30.000 teammedlemmer i over 120 lande står virksomheden for direkte kunderelationer, kvalitet og innovation. Hilti genererede årligt salg af 5,3 mia. CHF i 2020. Hilti-gruppens hovedkvarter har ligget i Schaan, Liechtenstein, siden den blev stiftet i 1941. Virksomheden er privatejet af Martin Hilti Family Trust, hvilket sikrer langsigtet kontinuitet. Hilti-koncernens strategiske orientering er baseret på en engageret og performance-orienteret kultur samt målet om at få entusiastiske kunder og skabe en bedre fremtid.

Om Trackunit

Trackunit er den førende leverandør af SaaS-baserede IoT-løsninger til den globale byggematerielindustri. Trackunit indsamler og analyserer maskindata i real-time med henblik på at levere proaktiv og forudsigende information, der styrker kunderne gennem datadrevet fremsyn.

Trackunit lover at føre det teknologiske engagement for at hjælpe med at eliminere nedetid. Ambitionen med denne mission er ikke alene at undgå overskridelser af budgetter og tidsplaner, men også at genskabe branchens omdømme med hensyn til innovation og lederskab.

Trackunits brancheledende telematiske software, hardware og servicer, der spænder over områder fra operatørsikkerhed og maskintilstand til virksomhedsoptimering, gavner hver dag driften hos kunder over hele verden. Trackunit servicerer kunderne direkte fra hovedkvartererne i Danmark, Chicago, USA, og Singapore og gennem datterselskaber i Sverige, Norge, Frankrig, Holland, Tyskland, Storbritannien, Australien og Japan.