HiQ udvikler informations- og sikkerhedsløsninger til Københavns Lufthavne

HiQ udvikler informations- og sikkerhedsløsninger til Københavns Lufthavne IT- og managementkonsulentvirksomheden HiQ indgår aftale med Københavns Lufthavne og udvikler informations- og sikkerhedsløsninger til passagerer og fly. Københavns Lufthavn er SAS' hovedlufthavn og dermed knudepunkt i Star Alliance. Lufthaven er godt trafikeret med knap 300.000 operationer (afgange og ankomster) og ca. 18 millioner passagerer pr. år. HiQ Wise har arbejdet sammen med Københavns Lufthavne siden 2000 med især udvikling af informations- og sikkerhedssystemer. - HiQ arbejder med udvikling af den sikkerhedsløsning, som kontrollerer personalepassagen mellem offentlige områder og terminalområdet. Desuden arbejder vi med analyse, design og implementering af "Copenhagen Airport Information System", som er lufthavnens centrale informationssystem for handling-personale, siger Gilbert Jensen, adm. direktør i HiQ Wise. Københavns Lufthavn øgede antallet af passagerer i 2001 på trods af udviklingen inden for flyindustrien. - Sikkerhed i lufthavnene har altid været et vigtigt aspekt, og i det sidste halve år er der kommet yderligere fokus på sikkerheden. Takket være vores kendskab til avancerede kommunikationsløsninger med høje krav til ydelse og 24-timers tilgængelighed har vi mulighed for at hjælpe vores kunde med at styrke sikkerhedsstrategien, siger Lars Stugemo, koncernchef i HiQ. For yderligere information kontaktes: Gilbert Jensen, adm. direktør HiQ Wise, tlf.: 45 20 11 10 Anna Svensson, informationschef HiQ, tlf.: +46 704-200 103 HiQ er IT- og managementkonsulentvirksomheden, som arbejder med højteknologiske løsninger inden for kommunikation og simuleringsteknik. Selskabet er førende på disse områder og har Norden som hjemmemarked. HiQ har ca. 480 ansatte og kontorer i Sverige, Finland, Danmark og Norge. HiQ er noteret på Stockholmsbörsen. For mere information, besøg www.hiq.se ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT00930/wkr0002.pdf