ROSE Poultry (HKScan Denmark) får ny administrerende direktør

Efter syv år som administrerende direktør for HKScan Denmark, har Jukka Nikkinen besluttet at træde tilbage og overgive posten til nuværende produktionsdirektør Michael Juhl Jørgensen.

"Jeg har haft en fantastisk tid i Danmark både arbejdsmæssigt og privat, men jeg kan mærke, at efter syv år væk fra familien i Finland, er det nu tid til at komme hjem og overgive roret her til en anden. Jeg er meget stolt af, hvad vi har opnået i løbet af min tid i HKScan Denmark og jeg er glad for, at vi har en god intern efterfølger. Michael Juhl Jørgensen tager nu over. Jeg er sikker på, at den gode udvikling vil fortsætte og accelerere, da han har alt, hvad der skal til for at løfte virksomheden til et nyt niveau og et godt team omkring sig,” siger Jukka Nikkinen, administrerende direktør hos HKScan Denmark, som netop har skiftet navn til ROSE Poultry A/S.

Den nye direktør for ROSE Poultry A/S bliver nuværende produktionsdirektør Michael Juhl Jørgensen. Med mere end 25 års erfaring i fødevarebranchen, hvoraf de sidste 16 år har været i stillingen som produktionsdirektør i HKScan Denmark, er Michael Juhl Jørgensen den perfekte kandidat til at fortsætte den positive udvikling, som HKScan har gennemgået under Jukka Nikkinens ledelse.

Efter syv år med Jukka Nikkinen i spidsen, har virksomheden formået at vende udviklingen for den tidligere meget tabsgivende forretning. Sammen med Michael Juhl Jørgensen og resten af ledelsesteamet igangsatte Jukka Nikkinen i 2019 en markant turnaround for at styrke kerneforretningen, øge værdiforædlingen af produkter og forbedre værdikædens konkurrenceevne. I løbet af denne tid har virksomheden bygget og styrket sine hjørnesten; kundeservicekvalitet, medarbejderengagement og sikkerhed samt samarbejdet med producenterne. Dette har resulteret i en betydelig forbedring af virksomhedens økonomi.

Jukka Nikkinen har sidste arbejdsdag 30. juni, hvorefter Michael Juhl Jørgensen tager over.

"Jeg er meget beæret over at overtage ansvaret og ser frem til at fortsætte, hvor Jukka slipper og sikre, at ROSE Poultry forbliver at være Danmarks største kyllingeproducent. Jeg vil gerne takke Jukka for hans dedikerede væsen og hans ukuelige tro på, at Danmarks ældste kyllingeproducent også kunne blive Danmarks største kyllingeproducent. Der er vi i dag. Og det er i høj grad Jukkas fortjeneste og hans evne til at holde fokus i blæsevejr. Vi har aldrig stået så godt fast, som vi gør netop nu og fremtiden med nye ejere ser meget lovende ud,” siger produktionsdirektør Michael Juhl Jørgensen.

Michael Juhl Jørgensen tiltræder i første omgang som konstitueret direktør i ROSE Poultry A/S og som midlertidig EVP i den finske ledergruppe i HKScan, da ROSE Poultry A/S netop nu er under salg til Europas næststørste kyllingeproducent, hollandske Plukon Food Group. Salget forventes gennemført inden slutningen af 2024. Netop nu pågår der en proces med konkurrencemyndighederne for at godkende salget.

”Jeg vil gerne hjerteligt takke alle medarbejdere, producenter og kunder for den store støtte, jeg har følt gennem årene. Sammen har vi gjort massive fremskridt, som helt sikkert vil fortsætte,” afslutter Jukka Nikkinen.

For yderligere oplysninger kontakt:
Jukka Nikkinen, administrerende direktør, ROSE Poultry A/S, tlf. 25106850, jukka.nikkinen@hkscan.com

Michael Juhl Jørgensen, produktionsdirektør, HKScan Denmark, tlf. 41377291, michael.jorgensen@hkscan.com